امروز 13 اسفند 1401، مسمومیت سریالی دانش آموزان در مدارس در چند استان کشور از جمله تهران، فارس، آذربایجان غربی و زنجان رخ داد.

به گزارش جماران؛ تسنیم نوشت: سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان کوار امروز دچارضعف و سرگیجه شدند.

حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس  ضمن تائید این خبر اظهار داشت: صبح امروز 27 نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر مسئولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اطلاع رسانی از این حادثه از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

 

مسمومیت چند دانش‌آموز یک مدرسه دخترانه در اسلامشهر

تسنیم: صبح امروز چند دانش‌آموز مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.

در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

 

مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدارس ‌تبریز

تسنیم: دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان تبریز ظهر امروز به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

 ‌‌دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این دانش‌آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و 2 دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.

 

مسمومیت ۱۲ دانش‌آموز در بهارستان

تسنیم: مدیر آموزش و پرورش بهارستان ضمن تأیید مسمومیت برخی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه نسیم‌شهر گفت: ۱۲ دانش‌آموز در پی مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

در شیفت صبح و بعدازظهر امروز تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه جوادالائمه(ع) و فرزانگان بهارستان دچار مسمومیت شدند.

براساس گزارش‌های اعلام‌شده تاکنون 12 دانش‌آموز توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند و در زمان حاضر کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور دارند و بنا بر اظهارات عوامل اورژانس مسمومیت شدید نیست و حال اکثر دانش‌آموزان خوب است.

کاظم امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان با تأیید مسمومیت دانش‌آموزان دختر در نسیم‌شهر اظهار داشت: 12 دانش‌آموز دختر دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: 3 دانش‌آموز از مدرسه دخترانه جوادالائمه، 7 دانش‌آموز از مدرسه فرزانگان و 2 دانش‌آموز از مدرسه هاجر مسموم شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان تأکید کرد: مسئولین با جدیت پیگیر موضوع هستند و خانواده‌‌ها به حاشیه و شایعات توجه نکنند و موضوع را از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال کنند.

گفتنی است گزارش‌های رسیده به خبرنگار تسنیم از برخی مدارس گلستان، قلعه‌میر و نسیم‌شهر نشان می‌دهد موضوع مسمومیت‌های سریالی در مدارس همچنان ادامه دارد.

 

مسمومیت دانش آموزان به زنجان رسید / ۲۹ نفر دچار مسمومیت شدند

مهر: معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد: تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه ولیعصر امروز مسموم شدند.

دکتر مشهود تقی اظهار داشت: صبح امروز تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ولیعصر زنجان با ادعای مسمومیت توسط ناوگان اورژانس برای درمان به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.

وی افزود: این تعداد دانش آموزان تحت درمان هستند و وضعیت عمومی آنها رضایت بخش است.

۲۹ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت شده اند که حال عمومی همه آن‌ها در حال حاضر خوب بوده و روند ترخیص آنها در حال انجام است.

 

آموزش و پرورش البرز از مسمومیت دانش‌آموزان در اسلام‌آباد کرج خبر داد

مهر: مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند.

علی حجرگشت اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان در منطقه اسلام‌آباد کرج احساس مسمومیت کردند.

وی با بیان اینکه بلافاصله عوامل اورژانس به این مدرسه اعزام شدند، متذکر شد: در حال حاضر حال تمام دانش‌آموزان مساعد است

 

مسمومیت سریالی به آذربایجان غربی رسید/‌ انتقال ۳۰ دانش‌آموز‌‌ ارومیه‌ای به بیمارستان

تسنیم: تعدادی از دانش آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه مسموم شدند.

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.

این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

تاکنون 30 دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند‌.

 

مسمومیت دانش‌آموان دو مدرسه دخترانه همدان

ایسنا: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد. 

علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

 

مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت

روابط عمومی دادسرای پاکدشت از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت خبر داد و گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مساعد است و تحقیقات برای شناسایی عامل این مسمومیت ادامه دارد.

 

مسمومیت دانش‌آموزان در اراک و خوزستان هم رخ داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز دختر دبیرستانی در هفتکل در استان خوزستان خبر داد/ هم‌اکنون مسمومیت ۱۰ دانش‌آموز دختر دبیرستانی در هفتکل گزارش شده است./ایسنا

مرضیه ولی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات اراک: ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تعدادی از دانش آموزان از یکی از مدارس دخترانه شهرستان محلات با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که بلافاصله اقدامات درمانی لازم توسط تیم تخصصی انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات لازم، ۶ نفر ترخیص و ۲ نفر تحت نظر در اورژانس بستری شدند و در حال حاضر حال عمومی همه دانش آموزان مطلوب است./ فارس

 

 ۴۹ دانش‌آموز در تبریز مسموم شده‌اند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:  ۴۹ نفر از دانش آموزان یک مدرسه در تبریز و یک مدرسه در باسمنج با علائم مسمومیت مواجه و به بیمارستان منتقل شدند.

وضعیت هیچ یک از ۴۹ دانش آموزی نیز که در این حادثه دچار مسمومیت شده بودند، حاد نیست و برای انجام بررسی‌های بیشتر و اطمینان از سلامتی به بیمارستان سینای تبریز منتقل شده و تحت مراقبت‌های کنترلی هستند./ مهر

 

تکذیب خبر فوت دختر دانش‌آموزی در پاکدشت

روابط عمومی آموزش و پرورش تهران: پیرو انتشار اخبار در برخی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت دانش‌آموز دختری در پاکدشت؛ به اطلاع می‌رساند این اخبار از اساس دروغ و شایعه‌پراکنی و با هدف برهم زدن آرامش و ایجاد دلهره واضطراب در جامعه منتشر شده است./ایسنا

 

توضیحات شبکه بهداشت هفتکل در رابطه با ۱۷ دانش آموز با علائم مسمومیت

مازیار مولایی: ۱۷ دانش آموز دبیرستان هاجر این شهرستان با علائم مسمومیت، تحت نظارت و درمان پزشکی قرار دارند.

حال عمومی اکثر دانش آموزان خوب است و در حال رسیدگی به وضعیت این تعداد دانش‌آموز هستیم./ ایرنا

 

۲۶ دانش آموز دختر در بجنورد به مراکز درمانی منتقل شدند

فرماندار بجنورد خراسان شمالی: ۲۶ دانش آموز مدرسه دخترانه متوسطه اول حضرت مریم(س) بجنورد ظهر امروز شنبه با ادعای مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است و مابقی دانش آموزان نیز راهی منازل شدند./ ایرنا

 

درگذشت دانش‌آموز دلیجانی به علت مسمومیت کذب است

امانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی: فوت یک دانش آموز دلیجانی بر اثر مسمومیت، بر اثر مسمومیت، شایعه و کذب است.

مرحومه ساناز جمشیدی ۳۲ ساله هفته گذشته دوبار با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه و دو شب پیش فوت می‌کند./باشگاه خبرنگاران 

 

بستری شدن ۴۴ دانش آموز قمی در بیمارستان، امروز ۱۳ اسفند

امروز شنبه سیزدهم اسفند ماه، در مدارس قم حادثه مسمومیت تکرار شد که تعداد ۴۴ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آنها مناسب است.

در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند./ مهر

 

مسمومیت سریالی دانش آموزان به سمیرم و کاشان رسید

براساس اطلاعیه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفند) در مدرسه بانو امین شهر حنای شهرستان سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های این مدرسه با ابراز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسؤولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس تحت بررسی قرار گرفتند و به مرکز بهداشت شهر حنای سمیرم منتقل شدند.‌‌

در هنرستان کتابچی شهر کاشان نیز صبح امروز پس از ورود دود ناشی از آتش در مجاورت مدرسه به داخل یکی از کلاس‌های درس، تعدادی از دانش‌آموزان برای اطمینان از این موضوع که دچار مشکل خاصی نشده باشند، برای بررسی‌های بیشتر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند./ ایسنا

 

جزئیات مسمومیت در یکی از مدارس ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام: تعداد ۷ نفر از دانش آموزان مدرسه قدسیه شهرک شهید کشوری ایلام با علائم شبیه مسمومیت به بیمارستان اعزام شدند.

حوالی ظهر با دریافت خبر اعلام مسمومیت در محل بیمارستان حضور یافته و معاینات صورت گرفت که در نتیجه آن و با نظر متخصصان دانش آموزان مشکل خاصی نداشتند.

بعضی از دانش آموزان به خاطر اضطراب این قضیه سردرد خفیف داشتند و ۲ مورد از دانش آموزان به خاطر احتیاط در خصوص بیماری زمینه‌ای تحت نظر هستند./ مهر

 

افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم در هفتکل به ۵۵ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به آخربن وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان در هفتکل اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان مسموم در هفتکل به ۵۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پنج نفر از این بیماران پسر بوده‌اند، افزود: تاکنون ۱۸ نفر از این بیماران به مراکز درمانی اهواز و رامهرمز انتقال یافته‌اند.

۲۲ نفر نیز ترخیص شده‌اند و ۱۵ نفر در هفتکل تحت نظر هستند.

امروز (۱۳ اسفندماه) دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه هاجر در هفتکل دچار مسمومیت شدند./ ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.