شکرالله شیرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته همزمان با سراسر کشور طرح کارورزی در استان اجرا شد و بیش از 800 نفر از دانش آموختگان بیکار دانشگاهی در قالب طرح کارورزی در استان جذب کار شدند.
وی ادامه داد: حقوق این افراد که معادل یک سوم حقوق است، از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه تامین و استان در پرداخت و تامین اعتبار این افراد هیچ دخالتی ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: با توجه به گذشت چهار ماه از شروع این طرح، پیگیری های لازم برای پرداخت دستمزد کارورزان از سوی این اداره کل صورت گرفته که با توجه به قول های مساعد بزودی حقوق آنان پرداخت می شود.
شیرخانی گفت: سهم استان در طرح کارورزی سه هزار و 700 نفر است که مابقی افراد در سال آتی پیگیری برای بیکارگیری آنان انجام می شود.
وی، انتقال مهارت، تجربه و دانش بین بنگاه ها و دانش آموختگان و فراهم کردن زمینه جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان دانشگاهی از فارغ التحصیلان توسط دولت را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.
وی ادامه داد: در این طرح افراد به مدت 2 سال در یک واحد مشغول فعالیت می شوند که بر اساس قرارداد تا 2 سال یک سوم حقوق و بیمه آنها توسط دولت پرداخت و هیچ احقاق حقی از نظر اشتغال برای واحد پذیرنده ایجاد نمی کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نرخ بیکاری در استان ایلام بر اساس آمار 13.6 درصد است که از مجموع 24 هزار و 692 نفر بیکار موجود بیش از 14 هزار نفر آنها دانش آموخته دانشگاهی هستند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.