علی سایه میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، این اعتبار از محل اعتبارات عمرانی استان است و با توجه به اینکه تا پایان سال مالی مهلت جذب آن وجود دارد به هیچ عنوان امکان بازگشت به خزانه را ندارد.
وی تاکید کرد: مساله در این زمینه تنها این است که این میزان اعتبار در قالب اوراق اسناد خزانه در مهلت مقرر جذب نشده است اما امکان جذب آن به به صورت نقدی وجود دارد.
وی با بیان اینکه 357 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی به این استان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: فرآیند جذب این اعتبار به این صورت است که اسناد این میزان اعتبار باید پس از آماده سازی توسط دستگاه های اجرایی برای بارگذاری به بانک ملی تحویل داده شده و در موعد مقرر توسط بانک بارگذاری شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام یادآور شد: بر اساس اسنادی که مدیران دستگاه ها به امور اقتصادی و دارایی استان تحویل داده اند در تاریخ 16 آذرماه و پیش از آن 290 میلیارد ریال اسناد اوراق خزانه به بانک ملی تحویل شد و بعد از این تاریخ نیز تا تاریخ ۲۰ آذرماه حدود ۳۸ میلیارد ریال دیگر به بانک تحویل شده است که بانک تنها موفق به بارگذاری 25 میلیارد ریال از این اسناد شده است.
سایه میری افزود: در این مرحله مهلت بارگذاری اوراق اسناد خزانه اسلامی به پایان رسیده است و دیگر امکان جذب اعتبار در قالب اوراق وجود ندارد اما با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری امکان جذب نقدی این میزان اعتبار تا پایان سال جاری و در نهایت تا پایان تیرماه سال آینده وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشکل در بارگذاری و جذب اوراق اسناد خزانه سراسری است و تنها مختص استان ایلام نیست، تاکید کرد: از مجموع 19 هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق اسناد خزانه اسلامی در سراسر کشور تنها سه هزار و 520 میلیارد ریال آن جذب شده است.

** سندهای مربوط به اوراق اسناد خزانه در موعد مقرر تحویل بانک ملی نشد

سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام با بیان اینکه مهلت تحویل اسناد مربوط به اوراق اسناد خزانه اسلامی به بانک تا 14 آذرماه 96 بوده است، گفت: سندهای مربوط به این اوراق در موعد مقرر تحویل بانک ملی نشده است.
علی اشرف یوسفی غیاثی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اسناد پس از تحویل به بانک باید بارگذاری می شد اما با توجه به اینکه 2 روز دیرتر تحویل داده شده است فرصت لازم برای بارگذاری آن وجود نداشت.
وی تاکید کرد: علاوه بر این، هیچگونه جلسه توجیهی در خصوص اینکه مهلت مقرر برای بارگذاری این اسناد محدود است برای مسئولان بانک برگزار نشده است.
وی یادآور شد: مشکل در بارگذاری اسناد این اوراق در دیگر استان های کشور نیز وجود دارد و تنها مختص استان ایلام نیست.
به گزارش ایرنا، استاندار ایلام روز گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان از جذب نشدن 320 میلیارد ریال اعتبار اوراق اسناد خزانه بدلیل سهل انگاری برخی مدیران استان به شدت انتقاد کرد.
پس از انتقاد استاندار ایلام تعداد زیادی از سایت ها و کانال های خبری استان از این موضوع انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان در خصوص بازگشت خوردن این میزان اعتبار به خزانه شدند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.