به گزارش ایرنا، امروز هرکسی به طریقی و شیوه ای سعی دارد محبت و ارادت خود را با بهترین و عاشقانه ترین شکل ممکن به ارباب و معشوق همه دلها نشان دهد.
استان ایلام نیز همپای دیگر نقاط کشور از ابتدایی ساعات روز عاشورا جلوه هایی از معرفت و دلدادگی را همچون گذشته و البته با شکوه تر از هر سال به معرض نمایش عرشیان و فرشیان قرار داده اند.
امروز ایلام با وجود گرمای هوا یکپارچه غرق در اندوه و ماتم است و هرجا که بنگری دسته ها و هیات های عزاداری را می نگری با نظم خاصی به اقامه عزای امام شهیدشان مشغولند.
امروز دیدن افراد سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش صحنه ای تکراری اما زیبا و دلنشین است و دسته های و هیات های عزاداری با بیان اشعار و مرثیه سرایی به زبان فارسی گویش های مختلف محلی واقعه عاشورا را در قالب شعر برای سوگواران بیان می کنند.
امروز همه و همه فارغ از سن، سواد، میزان درآمد، شغل، جایگاه اجتماعی آمده اند، زن و مرد، پیر و جوان، خرد سال و کهن سال خود را به مراسم عزای ارباب شان رسانده اند تا ارادت خود را به ایشان و شهدای کربلا نشان دهند.
امروز عده ای بر سر و روی عزاداران و برای کاستن از گرمای سوگواران آب یا گلاب می پاشند، برخی اسپند دود می کنند، عده ای با حضور در پایگاه انتقال خون اقدام به اهدای خون خود به بیماران در قالب نذر خون می کنند و برخی نیز در ایستگاه های صلواتی با اقلام خوراکی پذیرای عزاداران هستند.
نکته قابل توجه و زیبا مغازه دارانی هستند به احترام و حرمت روز عاشورا کرکره مغازه خود را پایین کشیده اند و با قفل کردن محل کسب درآمد خود به خیل جمعیت سوگواران پیوسته اند تا با اقامه عزا و ماتم ره توشه ای برای قیامت خود ذخیره کنند.
بسیاری از رانندگان به ویژه جوانان خود رو های خود را با اسامی شهدای کربلا یا نوشته هایی متناسب با این ماجرا ماشین نویسی کرده اند و برخی نیز اقدام به گلِ مالی وسیله نقلیه خود کرده اند و تعدادی از جوانان با مالیدن گِل بر سر یا لباس خود، تعدادی با نوارها و آهنگ های عاشورایی به امام شهیدشان عرض علاقه و ارادت می کنند.
به گزارش ایرنا، اقامه نماز جماعت به تاسی از اخرین نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع ) و شهدای کربلا در محل برگزاری مراسم عاشورا واقع در میدان 22 بهمن برگزار شد و همچنین پرچم اسرائیل و آمریکا به عنوان نماد یزید زمان توسط برخی هیات ها به آتش کشیده شد.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.