احمد ایمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان آبدانان بواسطه قرار گرفتن در بین 2 رشته کوه بزرگ دینار کوه و کبیرکوه و وجود رودخانه های دائمی دویرج و چشمه ها و منابع سرشار آبی بخصوص دریاچه های دوقلو سیاه گاو یکی از زیستگاه های مهم استان ایلام جهت رشد و تکثیرحیات وحش و پرندگان کمیاب است.
وی افزود: به منظور حفاظت از عرصه های جنگلی که مهم ترین زیستگاه انواع جانوران ، پرندگان و خزندگان کمیاب و در حال انقراض است ، علاوه بر ماموران آموزش دیده سازمانی 250 نفر از جوانان و علاقمندان به محیط زیست در قالب چهار تشکل مردمی بطور مستمر با اداره محیط زیست شهرستان آبدانان همکاری دارند.
مسئول اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ابدانان با اشاره به ضرورت پاسداری از گونه های جانوری و پرندگان اضافه کرد: انواعی از جانوران در حال انقراض ماننده پلنگ ایرانی، گربه کاراکال، گربه وحشی، کفتار راه راه، خرس قهوه ای، گرگ، روباه، گراز و سنجاب ایرانی در عرصه 30 هزار هکتاری منطقه حفاظت شده دینارکوه وجود دارند.
وی با اشاره به مناظر بکر و دیدنی 16 هزار هکتاری پشت سد کرخه گفت: بیش از 40 گونه کمیاب از پرندگان بومی و مهاجر در فصل سرد سال ایام زمستانی خود را در این منطقه سپری می کنند و بطور شبانه روز تحت مراقبت ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان آبدانان قرار دارند.
وی افزود: وجود گونه های زیبایی از درختان بلوط، زالزالک، بنه، بادام، آلبالو وحشی، ارجن گیاهان دارویی و خوراکی همچون اویشن، رازیانه، بابونه، خاک شیر، قارچ خوراکی، سقز، هویج کوهی ، کنگر، انجیر و شوکه باعث تجمع جمعیت جانوری و پرندگان در این مناطق شده و ضرورت حفاظت از این سرمایه های ملی را برای نهادی متولی دوچندان کرده است .
مدیر اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبدانان ذخیره آبی زیستگاه های جانوری را کافی دانست و ادامه داد: امسال 9 نفر از صیادان غیر مجاز که اقدام به صید پرندگان نایاب در منطقه دینارکوه کرده بودند، شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

* بهره مندی 347 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای در دهلران
رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 347 نفر در مراکز وابسته به این سازمان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.
مجتبی عنبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد در رشته های جوشکاری، تعمیر خودروهای تجاری، تعمیر کولر گازی، برق صنعتی پیشرفته، صنعت ساختمان ، گوهر تراشی، دست دوز نمدی ، خیاطی و کار آفرینی موفق به دریافت گواهی آموزشی از این مرکز شده اند.
وی یادآور شد: این شهرستان همچنین دارای 15 آموزشگاه آزاد فعال است که در چهار ماهه نخست سال جاری 110 نفر به میزان 22 هزار نفر ساعت آموزش های لازم را در بخش آموزشگاه های آزاد فرا گرفتند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران افزود: پارسال یک هزار و 249 نفر در قالب 52 حرفه متنوع آموزش های لازم را در مراکز وابسته به این سازمان در شهرستان کسب و گواهینامه مهارت دریافت کردند.
عنبری گفت: در مراکز این سازمان به برادران در رشته های تعمیر خودروهای تجاری، جوشکاری تخصصی ، برق صنعتی، صنعت ساختمان، تعمیر کولر گازی ،تعمیر آبگرمکن، کارور plc و به خواهران نیز طراحی دوخت، گوهرتراشی، معرق چرم، نقاشی روی شیشه، کارآفرینی آموزش داده می شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران از افزایش 100 درصدی اعتبارات فنی و حرفه ای دهلران در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان یک میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار جهت تعمیر و تجهیز این مرکز اختصاص یافت که نسبت به اعتبار سال گذشته از رشد 100 درصدی برخوردار است.

* انجام نخستین زایمان طبیعی در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: نخستین زایمان طبیعی و سزارین در بخش زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس تامین اجتماعی استان ایلام صورت گرفت و اولین نوزادان این بیمارستان به دنیا آمدند.
دکتر کریم لاله ماژین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دیروز و همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر نخستین نوزاد دختر و امروز نیز با انجام عمل سزارین دومین نوزاد با توجه به وضعیت مادر در این بیمارستان متولد شد.
وی افزود: این بیمارستان دارای بخش های مختلف مانند 2 اتاق عمل، 2 اتاق اختصاصی عمل زایمان طبیعی اختصاصی، 2 اتاق عمل سزارین، چهار تخت ویژه نوزادان ، 12 تخت ویژه مراقبت زنان و بخش های بستری زنان است.
لاله ماژین یادآور شد: این بیمارستان همچنین مجهز به بخش های عمومی، جراحی، داخلی، اتاق های عمل، اورژانس، رادیولوژی، درمانگاه تخصصی و عمومی، آی سی یو، آزمایشگاه اتاق های عمل و زایشگاهی و دندانپزشکی است.
وی با بیان اینکه افتتاح این بیمارستان در ایلام باعث رفع بسیاری از مشکلات درمانی می شود، تاکید کرد: در حال حاضر این مرکز درمانی با 12 کارشناس مامایی آماده ارائه خدمات به مادران باردار در سه نوبت کاری است و تمام افراد تحت پوشش این بیمه درمانی می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی گفت: از این پس این خدمات نه تنها از تراکم و تجمع این بیماران کم کرده است بلکه با ترویج زایمان طبیعی در تمایل مادران به عمل سزارین کاسته است.
به گزارش ایرنا، بیمارستان شهدای زاگرس تامین اجتماعی ایلام در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع در چهار طبقه احداث شده و دارای بخش های جراحی، داخلی، اتاق های عمل، اورژانس، رادیولوژی، درمانگاه، آی سی یو، آزمایشگاه و 2 اتاق عمل زنان و زایمان است که همزمان با 6 بیمارستان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به مناسبت روز جانباز و روز جهانی کار و کارگر افتتاح شد.
بیمارستان شهدای زاگرس با برند بیمارستان میلاد تهران راه اندازی شده و تمامی تجهیزات، لوازم و مواد مصرفی آن مطابق برندهای مورد استفاده در بیمارستان میلاد تهران تهیه خواهد شد.
خبرنگاران: سید حرمت الله موسوی مقدم / علی رضازاده / لیلی خاکی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7174/7174/7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.