بر این اساس با توجه سرمای هوا همراه با بارش برف فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات بجز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در شهرستان های ایلام، ایوان و ملکشاهی در روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ساعت ۹ آغاز می شود.

سامانه بارشی با هسته سرد از جمعه شب گذشته وارد استان ایلام شده است که بارش پراکنده برف و باران، وزش باد شدید و افت محسوس دمای هوا از پیامدهای این سامانه است.

بر اساس اعلام هواشناسی اسلام، دمای هوا تا روز چهارشنبه این هفته به پنج تا ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش محسوس می یابد که اوج سرما در روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و یخبندان صبخگاهی رخ خواهد داد.

همچنین با توجه به وزش باد شدید در منطقه احتمال شکل گیری گرد و غبار دور از انتطار نیست.

با توجه به وجود هسته سرد بارشی از مردم خواسته شده است: نسبت به مدیریت مصرف حامل های انرژی اهتمام داشته باشند و رانندگان نیز هنگام عبور از جاده های کوهستانی قبل از سفر از سلامت سیستم های گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

هرچند در سال زراعی جاری بارش نزولات جوی در استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر بود اما مقدار بارش های اواخر دی ماه و بهمن ماه نسبت به فصل پاییز بهتر بود.

 ایلام سال گذشته بعد از لرستان استان دوم در زمینه دریافت نزولات جوی بود در حالیکه امسال تاکنون از نظر بارش ها یک سال خشک و کم باران را طی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.