به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: روند طولانی و فرسایشی بروکراسی های اداری، سنگ اندازی های بخشنامه ای غیرضرروی و نیز معارضان محلی باعث می شود که عمده سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل چندانی به حضور در استان ایلام برای مشارکت در پروژه ها نداشته باشند.

وی افزود: باید همکاری های لازم و قانونی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در طرح های مختلف استان ایلام انجام شود چرا که مشارکت پرقدرت بخش خصوصی در استان موجب ترقی و نیز اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون می شود.

استاندار ایلام در ادامه تاکید کرد: مسئولان در برابر مردم و افکار عمومی موظف به پاسخگویی هستند و به جای چراغ خاموش و بی صدا حرکت کردن باید حضوری پررنگ در جامعه و در بین مردم داشته و پاسخگوی انتقادها باشند.

وی گفت: اگر انتقادی از سوی رسانه های جمعی یا افکار عمومی بر مدیر و دستگاهی وارد شد مسئولان آن دستگاه باید جواب انتقادهای منطقی را با پیگیری برای حل مشکل، پاسخ انتقاد غیر اصولی و اشتباه را با دلیل و توجیه بدهند و در برابر انتقادهای غرض ورزانه نیز سکوت کنند.

وی در مورد تشکیل فصلی میز خدمت در مصلی نیز توضیح داد: هدف از این گونه برنامه ها اجرای شوهای نمایشی نیست بلکه نیت به نوعی تمرین فرهنگ خدمت رسانی و ارتباط گیری بدون واسطه مردم با مسئولان و کاهش ارتباط مردم با مدیران است.

سلیمانی دشتکی همچنین از مدیران خواست تلاش خود را برای دریافت تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان ایلام از صندوق توسعه ملی به کار گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: نباید با برخی شیطنت های غیرمنطقی وحدت رویه همراه با آرامش مردم و مسئولان در استان ایلام وارد حاشیه شود و مسئولان باید در برابر اینگونه شیطنت های هدفمند سکوت نکنند و جواب این یاوه سرایی های مخرب اتحاد عمومی را قاطعانه و محکم بدهند.

وی با اشاره به انتقاد غیر اصولی برخی از افراد از اجرای برنامه های شاد توسط شهرداری در پیاده راه طالقانی ایلام، افزود: مردم استان ایلام در کنار گردهمایی های مذهبی و سیاسی به گردهمایی های نشاط آور در چارچوب عرف و قانون نیز نیاز دارند و نباید عده ای با دیده تنگ نظری در برابر اجرای برنامه های شادی آفرین عمومی سنگ اندازی کنند. 

استاندار ایلام با اشاره به اعلام قطعی گاز از سوی شرکت گاز استان ایلام در نهم مردادماه جاری به علت برخی تعمیرات شبکه ای اظهار داشت: به همه مشترکان و به ویژه نانوایی ها و اماکنی که با گاز سوخت آنها تغذیه می شود، اطلاع رسانی ها از قبل انجام گیرد.

وی در مورد تعطیلی یا تاخیر فعالیت اداری دستگاه های دولتی در مناطق گرمسیر و سردسیر استان ایلام هم توضیح داد: در صورتی که دمای هوا در مناطق گرمسیر به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد و در نقاط سردسیر و معتدل به فراتر از ۴۵ درجه سانتیگراد رسید، ادارات مجاز به تعطیل یا تاخیر در روند فعالیت اداری هستند.

در این نشست برخی از مدیران و مسئولان استان به ارائه گزارش و بیان مشکلات و خواسته ها در حوزه فعالیت خود پرداختند.

۷۱۷۲/۶۱۱۹ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.