به گزارش ایرنا، کریم همتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با راه اندازی این اورژانس استان ایلام از 2 فروند بالگرد در قالب اورژانس هوایی برخوردار می شود.
وی اضافه کرد: اختصاص بالگرد دوم استان ایلام به شهرستان های حوزه جنوب بخشی از مشکلات منطقه مانند دوری از مرکز و صعب العبور بودن جاده‌های مواصلاتی را رفع می‌ کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرکزی آبدانان بین سه شهرستان حوزه جنوب استان در محل تعیین شده بالگرد اورژانس هوایی استقرار می‌یابد.
وی در خصوص خدمات حوزه درمان در شهرستان آبدانان یادآور شد: در کلینک بیمارستان این شهرستان 15 پزشک متخصص استقرار یافته و برای اولین بار بخش ارتوپد با دستگاه پیشرفته در این بیمارستان دایر و فعال شده است.
دکتر همتی گفت: تجهیز و به روز کردن مراکز بهداشتی درمانی مناطق محروم بخش مورموری، سراب باغ و شهرک هزارانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است که برای خرید تجهیزات جدید و بهسازی ساختمان آنان بالغ بر 10میلیارد ریال هزینه شده است.
آمبولانس هوایی برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس بعلت عدم سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود.
گروه کمکی آمبولانس هوایی، مجهز به وسایلی شامل دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد می‌توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند.
با توجه به شمای کوهستانی و محورهای سخت گذر استان ایلام به خصوص دامنه های کبیرکوه در شرق وجنوب این استان استفاده از آمبولانس هوایی ضرورت بالایی دارد.
پایگاه اورژانس هوایی استان ایلام به عنوان سی و یکمین استان کشور 28 اسفند سال 95 راه اندازی شد و هم اکنون در شاخص های مختلف جزو چهار پایگاه نخست کشور است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.