به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی در نشست انتخاب دبیران کانون کارآفرینی استان اظهار داشت: در استان به رغم ظرفیت های زیاد در حوزه نفت و گاز، اربعین و مرز مهران ، گردشگری و ... فرهنگ کار نهادینه نشده است.
وی افزود: با تغییر فرهنگ کار و همچنین ایجاد زمینه برای اشتغال افراد جویای کار می توان گام مهمی در راستای رفع بیکاری افراد دانش آموخته دانشگاهی برداشت.
وی به تشکیل کانون کارآفرینی در استان اشاره کرد و گفت: وظیفه این کانون شناسایی طرح و موانع کارآفرینی استان و راهکارهای عملیاتی بهبود وضعیت، بررسی قوانین و مقررات رفع مغایرت ها، ایجاد اتباط مستمر با خیرین کارآفرین، ارایه گزارشات دوره ای و ...از سایر وظایف این کانون است.
وی ادامه داد: کمیته و‌ کارگروه در استان کم نیست به همین خاطر نظرات و پیشنهادات اعضای این کانون باید تخصصی و کارآمد باشد.
نعمتی گفت: کانون به عنوان عضو ثابت کارگروه اشتغال باید حضور یابد و پیشنهاد بدهند و مشکلات حوزه کارآفرینی را اعلام کنند.
وی اظهارداشت: باید کانون فعال شود و از ظرفیت آن در راستای شناسایی موانع اشتغال بخش خصوصی استفاده شود.
وی افزود: بر اساس شیوه نامه و دستور العمل انتظار از همکاران هست که کانون برای فعال شدن نیازمند همکاری است تا نقش مهمی برای بیکاران استان داشته باشد.
وی تاکید کرد: این کانون به عنوان اتاق فکر کارآفرینی باشد و دستگاه های تخصصی به این کانون باید کمک کنند.
نعمتی گفت: هدف کانون افزایش توانمندی مدیریت استان در شناسایی موانع و رفع آن، هم افزایی در تصمیمات مدیران ارشد، نهادینه کرد فرهنگ کار در استان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز گفت: کانون در تمام ماموریت های خود بر اساس، شرح وظایف اساسنامه باید فعال شود.
شکر اله شیرخانی اظهار داشت: موانع کارآفرینان استان باید در کانون بررسی شود که مهمترین عارضه بحث آمادگی ورود افراد به بازار کار است.
وی ادامه داد: برای کار آفرینی باید برنامه داشته باشیم و به نیروی موجود استان اعتماد کنیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه این نشست پس از رای گیری اعضای عضو در جلسه، آقای صادق صفربیگی و زهرا آزاد به عنوان دبیران کانون کارآفرینی استان انتخاب شدند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.