به گزارش ایرنا، سلام امینی روز یکشنبه در بازدید از مرز چنگوله اظهار داشت: اقدام های خوبی برای توسعه زیرساخت های مرز چنگوله به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی استان ایلام شده است.
وی گفت: هم اکنون بحث زیرساخت های راه ارتباطی این مرز با جدیت در حال انجام است و به زودی بخش مهمی از زیرساخت های این مرز تکمیل می شود.
امینی با اشاره به اینکه وسعت این بازارچه مرزی 15 هکتار تعیین شده است، گفت: به دنبال افزایش وسعت زیرساخت های مرز چنگوله هستند به نحوی که باعث اشتغالزایی بیشتر مردم منطقه شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مزیت های بازارچه چنگوله افزود: طرف عراقی هم در حال دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی مرز شهابی نقطه مقابل مرز چنگوله است.
وی تصریح کرد: قطعا با ایجاد این بازارچه علاوه بر توسعه منطقه، شاهد ورنق اقتصادی و صادارت در این مرز و توسعه تردد زوار در مرز مهران خواهیم بود.
وی افزود: راه اندازی مرز جدید در چنگوله - شهابی یک فرصت جدیدی برای ایران و عراق است که بنا به ضرورت در مواقعی همچون اربعین که حجم عظیمی از زائران در 2 کشور تردد دارند، ضرورت بیشتری می‌ یابد.
فرماندار شهرستان مهران نیز گفت: توسعه زیرساخت های مرز چنگوله در بخش راه، فیبرنوری، آب و برق در جریان است.
نظام ملکشاهی اظهار داشت: بیش از 150 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های لازم در بازارچه چنگوله اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: مرز چنگوله در صورت بازگشایی می تواند در ایامی که زوار در مرز مهران در حدود 2 ماه که این گمرک درگیر است جوابگوی صادرات بوده و بتواند پاسخگوی بخش تجارت خارجی کشور و استان باشد.
کمیسیون اقتصادی دولت آبان ماه سال 95 با راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران موافقت کرد و هیات دولت نیز بر این مصوبه مهر تایید زده است.
منطقه چنگوله در 32 کیلومتری مهران با منطقه الشهابی در کشور عراق هم مرز است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.