به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت 700 میلیون دلار برای توسعه میدان های نفتی مشترک در استان ایلام اختصاص یافته که چهار درصد آن معادل 27 میلیون دلار به عنوان سهم استان ایلام صرف تکمیل زیرساخت های عمرانی و اجرای پروژه های عمرانی استان می شود.
وی افزود: 160 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور برای استان جذب شده که سهم راه های استان از این مبلغ بیش از 98 میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: 45 میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه، 15 میلیارد تومان برای تونل قلاجه و 6.3 میلیارد تومان برای کنار گذرغربی مهران نیز جذب شده است.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه 600 میلیارد تومان برای بزرگراه مهران-دهلران-اندیشمک هزینه می شود، گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و بانک ملی اجرایی می شود.
وی افزود: بیش از 108 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان قرارداد بسته شده و هم اکنون ایلام جزو استان های برتر کشور در زمینه جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.
سلیمانی دشتکی افزود: پروژه های بزرگی در استان در دست اجراست، از جمله آن می توان به پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران، تونل کبیرکوه، سد سیکان و...اشاره کرد که هم اکنون کار اجرایی این پروژه ها با شتاب در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه برای اشتغال استان مجوز پتروشیمی مهران نیز اخذ شده است، افزود: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مشکلات 43 واحد تولیدی حل شده است.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: برای مردمی کردن اربعین، سند جامع اربعین در حال طراحی است ضمن اینکه امسال هیچ دستگاه های اجرایی استان حق برپایی موکب ندارد.
وی گفت: برای اینکه موضوع اقتصاد اربعین برای مردم استان شکل بگیرد، طرح ها و برنامه هایی از جمله ایجاد فرودشگاه و برگزاری نمایشگاه سوغات در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: 20 میلیارد تومان برای اربعین در استان نیز بودجه اختصاص یافته است.
استاندار ایلام افزود: برای توسعه استان شورای مشورتی استان با حضور افراد تاثیر گذار استان شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: با نمایندگان استان تعامل بسیار خوبی برای توسعه استان داریم، قطعا از نظر همه افراد در جهت پیشبرد اهداف استان استفاده می شود.
وی با اشاره به توسعه مرز چنگوله و چیلات در بخش زیرساختی، اظهار داشت: بیش از 98 درصد مسیر ایلام-مهران برای اربعین چهار بانده شده است.

*80 درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی شده است
معاون اقتصادی استانداری ایلام نیز افزود: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیمات بسیار خوبی برای توسعه استان گرفته شده است.
ایوب درویشی افزود: 80 درصد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی شده و 20 درصد در دست اجراست.
وی تصریح کرد: برای جذب اعتبارات اشتغال روستایی در استان تلاش های بسیار زیادی انجام شده و شاهد ارتقای رتبه استان در کشور بودیم.
وی افزود: در هتفه دولت طرح هایی در این زمینه به بهره برداری رسید که قطعا در آینده طرح های بیشتری افتتاح می شود.
درویشی با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران، گفت: قطعا این طرح در صورت تصویب نهایی موجب ارتقای فعالیت های بازرگانی در استان می شود.

*پیگیری ارتقای چند بخش به شهرستان
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز از تشکیل 37 تشکل مردم نهاد برای نشاط اجتماعی در استان خبر داد و گفت: نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار با حضور 18 استان در ایلام به زودی برگزار می شود.
محمد نوذری از برنامه های مسئولان برای ارتقای بخش های چوار، هلیلان به شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شاخص های تقسیمات کشوری این مهم در حال پیگیری است.

*طرح های راهسازی استان شتاب می گیرد
معاون عمرانی استانداری ایلام نیز از توسعه راه های ارتباطی استان خبر داد و گفت: شاید در بعضی از پروژه ها کندی وجود داشته باشد اما در حال پیگیری و سرعت و تحول در حوزه راهسازی استان هستیم.
احمد کرمی افزود: تونل کبیرکوه، پروژه چهار بانده کردن ایلام -مهران، راه ایلام-ملکشاهی-مهران و...از جمله این پروژه ها در راستای توسعه زیرساخت های استان است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.