سعید انوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی استان ایلام مشکل بیکاری است که با تصویب منطقه آزاد مهران فضای کسب و کار با حضور و سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در استان ایلام تا حدود زیادی مرتفع و مهران و به تبع آن استان ایلام به یک استان با چهره بین المللی تبدیل می شود.
وی افزود: با تصویب این منطقه ردیف اعتبار ملی ویژه مناطق آزاد جهت احداث، تکمیل و زیرساخت های شهرستان و منطقه به استان ایلام اختصاص می یابد.
انوری با بیان اینکه یکی از باید و نیازهای مناطق آزاد وجود فرودگاه است، گفت: باید برای تکمیل زیرساخت های منطقه آزاد یک فردوگاه درمهران احداث شود و در بحث راه ها و جاده های استان نیز باید اقدام لازم در جهت توسعه راه های استان صورت بگیرد.
وی یادآور شد: از دیگر مزایای منطقه آزاد موضوع افزایش سطح رفاه مردم استان ایلام در زمینه حمل و نقل و خرید خودرو است که مردم قادر به خرید ماشین های نقلیه وارداتی با هزینه ارزان تر از سایر مناطق کشور خواهند بود که استحکام این ماشین ها موجب کاهش تلفات جاده ای نیز می شود.
مشاور معاون سیاسی اجتماعی استانداری ایلام معافیت های مالیاتی صادارت و واردات برای تجار و بازرگانان و نیز رونق اقتصادی مهران و استان ایلام را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.
وی یاد اوری کرد: تلاش و پیگیری های مستمر آقای حائری مسئول پیگیری منطقه آزاد مهران،استاندار سابق ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام در تصویب منطقه آزاد مهران مثمر ثمر بود.
این فعال سیاسی گفت: تلاش استاندار فعلی ایلام سلیمانی دشتکی در تصویب کلیات منطقه آزاد مهران در مجلس بی بدیل و ستودنی است چرا که وی به عنوان تنها استاندار حاضر در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بود که از لایحه لزوم تصویب مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد مهران کارشناسان و مستدل دفاع کرد وجلسات مستمر وی با نمایندگان مجلس، استانداران حوزه زاگرس و رایزنی ریاست دیوان محاسبات کشور باعث تصویب کلیات مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شد.
منطقه آزاد مهران دارای 36 هزار هکتار است و تا شعاع 90 کیلومتر هوایی ( که شامل تمام استان است) را در بر می گیرد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.