به گزارش ایرنا، سید حسین گلدانساز روز شنبه در ششمین تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی با عنوان ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان، تولید کنندگان، کشاورزان پیشرو و کارشناسان کشور در مجموعه ترویج و آموزش کشاورزی شهید ناصر بخت ساوجبلاغ، افزود: تولید بذر و نظارت توسط شرکت های خارجی انجام می شود و سیاستگذاران و برنامه ریزان در بخش کشاورزی توجهی به این مهم نداشته و از بخش تحقیقات حمایتی نمی کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: بلندمدت بودن تحقیقات در کشاورزی باعث شده تا مسئولین حاضر به سرمایه گذاری بلندمدت برای تولید بذرهای مختلف مورد نیاز کشور نشوند.
رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در ادامه حمایت از موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها را بهترین راه برای رسیدن به خودکفایی در بخش تولید بذر دانست.
گلدانساز اظهار داشت: بازدید کشاورزان از ارقام مختلف کشت شده در محیط های مشابه هم می تواند هزینه های جانبی را کاهش داده و بهبود کشت را به دنبال داشته باشد.
عبدالله مخبر دزفولی رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) استان البرز نیز در جریان این تور، گفت: این تور آموزشی با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت و حدود 150 نفر از بهره برداران و کشاورزان پیشرو و واحدهای تولید بذر سبزی و صیفی کشور در مزرعه ارگانیک مرکز آموزش شهید ناصر بخت ساوجبلاغ با همکاری و مشارکت بخش خصوصی برگزار شد.
وی افزود: این تورها به منظور اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی برای کشاورزان راه اندازی شده و درجهت توجه به تولید بذرهای داخلی برگزار می شود.
مخبر دزفولی در اختیار گذاشتن زمین، تسهیل مقررات و انعقاد قراردادهای بلندمدت را تلاش برای حضور بخش خصوصی درجهت بهبود فضای کسب و کار در بخش کشاورزی دانست.
در این تور بهره برداران با ارقام مختلف فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، کدو، هندوانه، پیاز، ارقام علوفه ای و دانه ای ذرت آشنا شدند.
هدف از برگزاری این تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی، آشنایی بهره برداران پیشرو کشاورزی با ارقام مناسب سبزی و صیفی متناسب با وضعیت آب و هوایی استان های مختلف کشور است.
1535/7411
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.