به گزارش ایرنا، مسئولان ورزشی و دستگاه های اجرایی شهرستان فردیس به همین دلیل عصر دوشنبه در نشستی موضوع بهداشت استخرهای شنا را مورد بررسی قرار دادند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: با توجه به شروع فصل گرما و شلوغی
استخرها، ضرورت نظارت بهداشتی بر این مکان ها دوچندان شده است.
داود عزیزی افزود: در این زمینه نشست هایی با مدیران استخرهای فردیس برگزار کردیم تا از نظر ایمنی، آموزش، ساعات کار درماه مبارک رمضان و پس ازآن، سلامت و بهداشت این مکان ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت دارای 2 استخر دولتی و 13 استخر خصوصی دارد، اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان ساعت کار استخرها از افطار تا سحر تعیین شده و آموزش شنا برای افراد زیر سن بلوغ در روز و بزرگسالانی که نیاز به آب درمانی دارند، طبق ضوابط خاص انجام می شود.
عزیزی گفت: سال گذشته به دلیل آلودگی آب استخر در فردیس، 3 استخر دراین شهرستان تعطیل شد.
وی افزود: طبق هماهنگی با شبکه بهداشت فردیس نتیجه نمونه گیری از آب استخر ها در کمتر از 72 ساعت به متولیان این مکان ها اعلام می شود تا در صورت آلودگی رفع مشکل شود.
عزیزی از استخرداران خواست در یک رده سنی تیم شنا خود را مشخص کنند تا لیگ شنای شهرستان راه اندازی شود.
وی در خصوص قیمت تعرفه استخرها اظهار داشت: امسال اماکن دولتی 10 درصد و اماکن خصوصی 15 درصد افزایش تعرفه دارند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس در خصوص ارزیابی استخرها گفت: قرار شد تا پایان سال ارزیابی استخرها انجام شود و استخرهای برتر به مردم معرفی می شوند.
عزیزی افزود: در طرح اوقات فراغت تابستان برای استفاده از اماکن ورزشی و استخرها با معرفی نامه از ادارات و نهادها تخفیف ویژه اعمال می شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: بیش از 80 درصد بیماری های مختلف از طریق آب منتقل می شود.
مهدی بگلو افزود: آلودگی در استخرهای فردیس وجود نداشته و نمونه هایی که تاکنون از آب استخرها گرفته شده پاک بوده است.
وی در خصوص کدورت آب برخی استخرها گفت: برخی از این مکان ها بیش از ظرفیت موجود ، شناگر می پذیرند که مشکلاتی به وجود می آورد.
بگلو ادامه داد: کارشناسان بهداشت زمان بازدید را از یک ماه به 10 یا 15 روز یکبار تغییر می دهند تا مشکلی به وجود نیاید.
وی به مردم تاکید کرد که در این مکان ها نظافت را رعایت کنند و اگر فرد بیماری پوستی داردباید طبق ضوابط بهداشتی به این مکان ها ورود کند.
وی از شهروندان شهرستان فردیس خواست در صورت مشاهده آلودگی آب استخرها با مرکز بهداشت با سامانه 190 تماس بگیرند که ظرف 10 الی 20 دقیقه به کارشناسان مربوطه ارجاع می شود.
رییس هیات نجات غریق و غواصان استان البرز نیز گفت: آیین نامه نجات غریق استخرها، بیمه مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان و بیمه مسئولیت کارفرما و کارکنان به اجرا درآمده است.
حسین زارع افزود: استخرها باید مطابق با ظرفیت موجود فعالیت کنند.
شهرستان 600 هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کرج قرار دارد.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.