مدیر جشنواره باغ لاله‌های بخش آسارا با اشاره به کاشت بیش از یک میلیون گل در باغ لاله های گچسر، گفت: تعیین زمان افتتاح جشنواره لاله ها با توجه به تغییرات آب و هوا، متفاوت است و بارش برف امسال، مقاومت بالای لاله ها را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،جهانبخش غلامی گفت:از سال 1325 که گلها از کاخ‌ها بیرون آمده و به عنوان فرهنگ به ابزار اقتصادی در بخش کشاورزی، تبدیل شدند، اجدادم،کاشت انواع گل‌های زینتی را در همین مکان آغاز کرده و شاخه‌های بریده به تهران منتقل می‌شد لذا همراهی با گل و گیاه تا امروز ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: باغ لاله‌های بخش آسارا به صورت خصوصی از سال 1360 توسط مرحوم پدرم احداث شد و من و برادرانم عهده دار برپایی سالانه باغ لاله‌ها بوده و امسال شاهد برگزاری بیستمین جشنواره لاله‌های بخش آسارا، هستیم.

این باغدار با اشاره به ویژگی‌های باغ لاله‌ها، اظهار داشت: باغ لاله ها در 54 کیلومتری مرکز استان البرز و در بخش آسارا، واقع شده که حدود دو هزار و 90 متر از سطح دریا بالاتر است لذا با توجه به این موقعیت مکانی شرایط مناسبی برای رشد و پرورش لاله های ایرانی فراهم شده است چراکه ارتفاع از سطح دریا هر چه بالاتر باشد، مقاومت لاله ها نیز بیشتر می شود.

غلامی ادامه داد: 23 نوع گل لاله در مساحت 5 هزار متری،‌کاشته شده و در مجموع 600 هزار پیاز لاله و 400 هزار شاخه گل در این باغ، شکوفا شده است.

مدیر جشنواره لاله‌ها با اشاره به بارش برف 40 سانتی متری روزهای اخیر در باغ لاله‌های گچسر، گفت: همان روز اعلام کردم اگر هوا رو به گرما برود و برف‌ها آب شود، لاله ها از زیر برف بالا می آید. با وجود اخبار سایت ها و مطبوعات مبنی بر نابودی لاله‌ها در برف هفته گذشته، امروز شاهد شکوفایی لاله‌ها هستیم و امسال به عنوان یکی از ویژگی‌های خاص این پدیده طبیعی، لاله‌ها، مقاومتشان را در مقابل سرما، تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه باغ گلها همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد، افزود: تعیین روز مراسم افتتاح باغ لاله‌ها با توجه به روزهای تعطیل و مراحل انجام هماهنگی با مدیران استانی، زمان‌بر شد و با توجه به شرایط آب و هوایی که در سلامت و شکوفایی لاله‌ها، تاثیرگذار است، باغ لاله‌ها از روزهای گذشته بازگشایی و مورد استقبال مردم قرار گرفت و بیش از 500 هزار نفر به صورت رایگان از این مجموعه دیدن کردند.

غلامی گفت: هیچ کجای دنیا برای جشنواره لاله هایشان، زمان مشخص نمی کنند لذا ممکن است سال های آینده نیز این زمان تغییر کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.