مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: برای اجرای سیاستهای فرهنگی کشور، نیازمند تجدید اعتبار بودجه هستیم.

به گزارش ایلنا، ناصر مقدم امروز با اصحاب رسانه گفت: اعتبار استان در سال گذشته 6 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که 6 میلیارد و 350 میلیون تومان صرف هزینه های جاری و پشتیبانی شد و تنها 50 میلیون تومان آن برای فعالیت‌های فرهنگی است.

مقدم با اشاره به توجه متوازن به اجرای برنامه ها در همه حوزه ها، افزود: برنامه ‌محوری موضوع مهم در این راهبرد جدید است و سازمان برنامه و بودجه باید برای اعتبارات این اداره، تجدید نظر کند.

مقدم به اجرای متوازن برنامه‌ها در سال جدید، اشاره کرد و تصریح کرد: توجه به توسعه و قانونی کردن تشکل‌های غیر دولتی و خلاقیت و ابتکار در برنامه ها، دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: اولین جشنواره فرهنگی-هنری اقوام برای اولین بار در البرز اجرا می شود لذا تصمیم داریم امسال تا انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را در استان تشکیل داده و جشنوارهای اقوام و برنامه های فرهنگی و هنری، جشنواره شعر وطن و جشن نکوداشت برجستگان دینی و قرآنی جزو برنامه های این استان است.

وی با تاکید بر تعامل سازنده مدیران ارشد در حوزه‌های مختلف در خصوص کمبود سینماها در استان، افزود: بخشهای غیر دولتی در این حوزه مشارکت کنند چراکه دولت در ارتباط با ساخت سینما دخالت نداشته و اگر شرایط ساخت سینما برای افرادی مهیا باشد ما مجوز آن را در کوتاهترین زمان صادر کرده و با حداکثر اعتبار، مبلغ 150 میلیون تومان برای تجهیز و ساخت، کمک می کنیم.

مقدم از برگزاری کنسرتها گفت: در بخش‌های سنتی داشتیم و در بخشهای دیگرهم با هم افزایی سایر دستگاهها صورت می گیرد.

وی به حوزه مطبوعات نیز اشاره کرد و افزود: حوزه رسانه و مطبوعات توسط وزارت خانه و درخواست نشریه و رسانه از سامانه جامع امکان‌ پذیر است و یارانه مطبوعات نیز متمرکز در اختیار وزارت ارشاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین گفت: شهرک چاپ در استان البرز باید راه اندازی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.