به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قدرت اخوان اکبری گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و در قالب اکیپ‌های گشت و نظارت ۱۶ تن موادغذایی فاسد کشف شده معدوم شد.

قدرت اخوان اکبری در دیدار با فعالان طرح‌های سلامت نوروزی در اردبیل اظهار کرد: ما در سه بخش امدادی، حوزه بهداشتی و درمانی در ایام نوروز و در قالب طرح سلامت نوروزی به هموطنان ارائه خدمات کردیم که اسباب رضایت هموطنان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با آماده‌باش کلیه عوامل و دست اندرکاران حوزه سلامت ما از ۲۳ اسفندماه طرح سلامت نوروزی را آغاز کردیم به طوری که در بخش درمانی موفق شدیم با ۳۲۰ نفر نیروی انسانی و ۶۶ دستگاه آمبولانس در قالب ۵۴ پایگاه ثابت و سیار و در قالب ماموریت‌های شهری و برون شهری به حادثه دیدگان ارائه خدمات کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با یادآوری اینکه در این ایام به بیش از ۲۵ هزار نفر از حادثه دیدگان در جاده‌ها و مسیرها و همچنین در قالب پایگاه‌های شهری امدادرسانی شده است، بیان کرد: ۵۳ تیم تلاش کردند تا در این ایام به حادثه دیدگان در مناطق برون شهری و درون شهری ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: ۷۳ هزار نفر نیز در این ایام در مراکز بیمارستانی بستری شده و تعداد عمل جراحی انجام شده در این ایام نیز یک هزار و ۳۸۰ مورد بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه اظهار کرد: در حوزه بهداشت همکاران ما در قالب اکیپ‌های بهداشت محیط با سرکشی به اماکن پذیرایی و اقامتی و سامانه‌های آبرسانی سعی کردند خدماتی شایسته ارائه کنند.

اخوان اکبری تعداد بازرسی‌های انجام شده را از این اماکن ۱۳ هزار مورد اعلام کرد و گفت: ماموران بهداشت محیط بیش از یک هزار و ۸۸۱ مورد نیز از اماکن بین راهی و مجتمع‌های خدماتی بازرسی کردند. دبیر شورای سلامت استان اردبیل بیان کرد: ما در قالب اکیپ‌های مشترک با تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف نیز بازرسی‌های مشترکی را به تعداد ۱۴۳ مورد انجام دادیم که در این ارتباط ۱۲۰ نفر از افراد متخلف در قالب اماکن عرضه کننده مواد غذایی و پذیرایی به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

اخوان اکبری ادامه داد: ۱۶ مورد تعطیلی اماکن در این ایام به دلیل تکرار تخلفات رخ داده و ۱۶ تن مواد غذایی فاسد نیز از این مراکز جمع‌آوری و با دستور قضائی معدوم‌سازی شده است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی استان اردبیل در تعطیلات نوروزی به ۵۳ هزار نفر خدمات متنوع ارائه شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 894898
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.