علی اصغر بناساز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از لحاظ وزن 104 درصد و از نظر ارزش دلاری 88 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل آرد گندم، ماکارونی، محصولات شوینده، فروکتوز، مارگارین و رب گوجه فرنگی است که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان صادر شده اند.
بناساز گفت: همچنین در همین مدت، 88هزار و 831 تن کالا به ارزش 485 میلیون و 694 هزار و 159 دلار کالا از طریق گمرک استان البرز وارد شده است.
وی ادامه داد: این میزان کالای وارداتی از لحاظ وزن 58 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 31 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
بناساز گفت: عمده ترین کالاهای وارداتی شامل قطعات منفصله خودرو ، ماشین آلات تولید مواد غذایی و چای بسته بندی نشده بوده که از کشورهای ترکیه، چین و امارات وارد شده اند.
سرپرست گمرک البرز با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند گمرکی اظهار داشت: تمام مبادلات اسناد در همه رویه ها بصورت الکترونیکی بوده و ایجاد پنجره تجارت فرامرزی، باعث تسریع در روند انجام فعالیت های بازرگانان و تجار و کاهش ریسک تخلفات شده است .
وی با اشاره به صدور انواع مجوزهای لازم برای ترخیص کالا به صورت الکترونیکی در استان توسط دستگاههای مربوطه مانند استاندارد، بهداشت، جهاد کشاورزی و مخابرات بیان داشت: گمرک استان البرز در زمینه روان سازی و تسهیل رویه های گمرکی اقدامات بسیار چشمگیری را انجام داده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.