به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی روز شنبه در نخستین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمان های مردم نهاد فعال حوزه فرهنگی، ورزش کشور که به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در اردوگاه فرهنگی تربیتی ایثار کردان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این مراسم به دنبال ایجاد فضای پرسش و پاسخ بودیم تا سمن ها در رابطه با موضوع مشترکی گفتگو کنند.
وی با بیان اینکه این فرصت باعث می شود به موضوعات مختلفی پیرامون ورزش پرداخته و دیدها نسبت این موضوع بازتر شود، افزود: پرداختن به بحث مهم ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و امور جوانان با تاکید بر اینکه باید دید ابعاد ورزش چیست چرا که لازمه ورود به هر موضوع شناخت کامل از آن مبحث است، خاطرنشان کرد: ورزش موضوع مردمی است، عمق شناخت کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید تفاوت های جدی با نگاه عمومی مردم داشته باشد.
احمدی در ادامه شناختن زوایا و وجوه مختلف ورزش به طور کامل و عام را الزامی دانست و تاکید کرد: ورزش ابعاد مختلف فعالیت های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و فردی را تحت تاثیر خود قرار می دهد، در این عرصه نباید عبوری و گذرا فعالیت کرد بلکه ورزش به توجه بیشتری نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید دید مقوله مهم ورزش در کشور در چه منظومه و گستره ای عملیاتی می شود، اظهار کرد: موضوعات متنوعی در ورزش وجود دارد که از ظرافت و دقت خاصی برخوردار هستند لذا باید در خصوص ورزش در بعد ماهیت و کارکرد تامل کرد تا به تفاهمی در این بخش دست یابیم.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و امور جوانان به تاثیرات اجتماعی ورزش در جامعه و اهمیت سازمان های مردم نهاد در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 21 درصد مردم ایران در برنامه روزانه خود ورزش را دنبال می کنند.
وی با اشاره به اینکه آمار ورزش همگانی در ایران بسیار پایین تر از میانگین جهانی است، تصریح کرد: چالش سلامت؛ نیروی انسانی را با مخاطرات جدی مواجه می سازد، توسعه در جامعه ای که از سلامت برخوردار نباشد ممکن نخواهد شد لذا برای رسیدن به سلامت راهی کم هزینه تحت عنوان ورزش پیش روی همگان قرار دارد.
احمدی تاکید کرد: مادامی که مردم و سازمان های مردم نهاد در خصوص موضوعات اجتماعی ورود پیدا نکنند مشکلات این حوزه برطرف نخواهد شد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.