به گزارش ایرنا، مجتبی جوهری عصر پنجشنبه در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره مرشدان برتر و نخستین جشنواره رادیویی آواها و نواهای پهلوانی در کرج با اشاره به اصلاح آئین نامه مرشدی اظهار داشت: نیاز است تا این ورزش با اصالت و آداب را به نسل جدید ارائه کنیم تا شاهد بازگشت جوانان و نوجوانان به ورزش های زورخانه ای و باستانی باشیم.
وی با بیان اینکه مرشدان ستون اصلی این ورزش هستند خاطر نشان کرد: در برخی رشته های مناطق تملق گویی در ورزش زورخانه ای بیشتر از ورزش شده که فراری دادن جوانان را درپی داشته است و مرشدان در گودهای زورخانه اجازه ندهند که صحبت های تکراری و خسته کننده جوانان را فراری دهد.
جوهری در ادامه ضمن تاکید بر لزوم ثبت ورزشکاران در سامانه بانک اطلاعاتی گفت: به دنبال این هستیم تا ثبت پیشکسوتان و ورزشکاران در این سامانه ، علاوه بر اینکه جایگاه آنها به خوبی شناخته می شود، بزرگان و قهرمانان ورزش های پهلوانی و زورخانه ای را هر چه بیشتر به جامعه معرفی کنیم.
وی ادامه داد: جامعه امروز آشنایی زیادی به پهلوانان و مرشدان نام آور گودهای زورخانه ها ندارد که با ثبت در سامانه بانک اطلاعاتی می توان در معرفی این قشر به جامعه هر چه بیشتر نقش ایفا کرد.
رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در ادامه اظهار داشت: فضای زورخانه های ما امروز همانند گذشته دارای صفا و صمیمیت نیست، با خود بزرگ بینی کار به جایی نمی رسد ، باید از حاشیه ها و اختلافات فاصله بگیریم تا بتوان بار دیگر شاهد صفا هر چه بیشتر در زورخانه ها باشیم.
رقابت های مرشدی کشور، به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور 110 شرکت کننده در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از 17 استان کشور از 24 بهمن تا 26 بهمن ماه به میزبانی البرز برگزار شد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.