به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه اصلاح الگوی کشت گفت: توسعه کشت پائیزه انتظاری حبوبات به مساحت 6 هزار هکتار با هدف استفاده بهینه از نزولات آسمانی و مقابله با سرما و خشکسالی نیز با موفقیت در این استان اجرا شد.

وی اظهار کرد: سیاست تغییر الگوی کشت با تاکید بر مدیریت بهره وری آب و تولید محصولات با نیاز آبی پایین و ارزش افزوده بالا در استان صورت می گیرد به نحوی که از توسعه کشت بی رویه محصولاتی همچون سیب زمینی جلوگیری شود. وی گفت: در سال جاری سطح زیرکشت سیب زمینی کاهش یافته و به جای آن در سطح 530 هکتار ذرت شیرین کاشته شد که بازار فروش مطمئنی داشته و کشاورز پس از برداشت محصول خود نگران فروش آن نیست.

سروی افزود: برای جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه مستقیم دام در مناطق بادخیز بویژه نمین و اردبیل در سطح 400 هکتار اقدام به کشت خلر شد و ماشک نیز در سطح چهار هزار و 600 هکتار بعد از برداشت محصول گندم کاشته شد تا ضمن استفاده از خاک زراعی پس از برداشت محصول اصلی حداکثر استفاده و بهره وری از زمین زراعی بعمل آید.

او گفت: این کار در کنار کمک به افزایش درآمد خانوار غذای پر انرژی و مقوی احشام و واحدهای دامپروری سنتی و نیمه صنعتی استان را نیز تا حدودی تامین می کند.

اردبیل از قطب های مهم کشاورزی کشور است ، در سال های اخیر با ادامه سیاست های موفقیت آمیز اصلاح الگوی کشت شکوفایی بخش کشاورزی استان در تولید انواع محصولات زارعی و مهم سرعت گرفته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 841247
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.