به گزارش ایرنا، روزنامه پیام آشنا این مطلب را به قلم مریم سلیمی در ستون یادداشت خود به رشته تحریر در آورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: بسیاری از کشورها به منظور حمایت از صنایع خود، بویژه صنایع استراتژیک ،سنتی- بومی خود از توریسم صنعت بهره می گیرند، قرار دادن صنایع در لیست بازدید گردشگران داخلی و خارجی و اضافه کردن فروشگاهی در پایان زنجیره تولید هر کارخانه و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی می تواند روحی فرهنگی-اقتصادی به تولید بخشیده و به ایجاد منبع درآمدی جدیدی برای واحدهای صنعتی به ویژه صنایع خاص شود.
این بازدیدها می تواند حتی جنبه مجازی یافته و ضمن بازدید مجازی از یک کارخانه، در انتهای چرخه بازدید امکان خرید الکترونیکی محصولات نیز فراهم شود.
تقویت توریسم صنعت، در کنار تقویت برند، هویت سازمانی، ایجاد فرصت های بازاریابی و تبلیغات می تواند واحدهای صنعتی را به جامعه و افکار عمومی نزدیک تر کند.
از سویی، اولویت بخشی به خانواده افراد فعال در صنایع و اختصاص تخفیف هایی ویژه به آنها می تواند در تقویت عرق سازمانی، پیوند بیشتر خانواده ها با بدنه سازمان و تعلق خاطر بیش از پیش آنها موثر باشد.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده:از دیگر زنجیره هایی که می تواند در توریسم صنعت مورد عنایت قرار گیرد، ایجاد بخشی با عنوان بازی جدی در این مسیر است که این بازی می تواند اشکال مجازی یا واقعی داشته باشد، عاری از بحث بازی، بهره گیری از واقعیت مجازی، افزوده، رسانه های نوری و لیزری می تواند در کل فرآیند ها به عنوان یک ابزار مناسب مورد بهره قرار گیرد.
درک اهمیت توریسم صنعت در ابعاد درون و برون سازمانی می تواند راهگشایی اقتصادی و فرهنگی در شرایط رکود حاضر باشند.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.