به گزارش ایرنا، سردار ابوالفضل اسلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس جهان استکبار در مقابل ایران قد علم کرده بود به طوریکه در آن زمان از 35 کشور جهان اسیر داشتیم و بیش از 35 کشور نیز در نبردی نابرابر با ایرانی که به تازگی از انقلابش به ثمر نشسته بود، پشتیبانی مالی، ف کری و تسلیحاتی از عراق داشتند.
وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری پرداخت و افزود: نخستین روز از هفته دفاع مقدس که همزمان با روز جمعه 31 شهریور ماه می باشد، مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور نیروهای ارتشی، سپاهی و نیروی انتظامی انجام می شود.
وی با بیان اینکه ارشد میدان رژه در سال جاری سپاه پاسداران است، اظهار داشت: این مراسم ساعت 9 صبح با حضور مسئولین و خانواده های شهدا و جانبازان ما بین میدان والفجر و پل شهدای پلیس و با رژه از مقابل مزار شهدای گمنام برگزار می شود.
وی گفت: اعزام سخنرانان و راویان هشت سال دفاع مقدس به مدارس و مراکزآموزشی و همچنین نهادها توسط سپاه و بنیاد حفظ آثار، برگزاری زیارت پرفیض عاشورا در جوار مرقد شهدای گمنام در دانشگاه های استان، توزیع و تجهیز 52 کتابخانه استان با کتاب های دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته است.
اسلامی افزود: در کتابخانه های استان قفسه ای به نام دفاع مقدس وجود دارد که هر ساله 2 بار این اداره کل تمام این کتابخانه ها را به روزرسانی و تجهیز می کند.
وی ادامه داد: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، برگزاری دسته جات عزاداری نیروهای مسلح در روز تاسوعای حسینی، رونمایی از کتاب صوتی شهید نوجوان بهنام محمدی راد، رونمایی از کتاب شعر کودک 'لالایی چفیه ها' در یکی از مدارس شاهد کرج، اعزام یادگاران دفاع مقدس برای سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه استان، برگزاری نشست هم اندیشی با اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان و برپایی تریبون خاطره گویی در سطح پارک ها و بوستان ها از دیگر این برنامه ها است.
دبیرستاد هفته دفاع مقدس استان البرز، برگزاری مراسم رونمایی از کتاب 'چشمان یعقوب' زندگی نامه شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی، رونمایی از کتاب 'لم یزرع' نوشته محمدرضا بایرامی و نقد همان کتاب در کتابخانه امیرکبیر، به صدادرآوردن زنگ مقاومت در تمام مدارس استان همزمان با اولین روز از سال تحصیلی و برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق در ورزش توسط اداره کل تربیت بدنی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز برشمرد.
وی گفت: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح شهرستان های استان، سنگر بندی و آذین بندی ادارات و مدارس، استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین مستقر در ادارات و مدارس برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس، تکریم از جانبازان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و برگزاری شب شعر دفاع مقدس در کتابخانه امیرکبیر نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

**آغاز عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز یکی دیگر از برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس را که بنا بر دستور استاندار سابق البرز انجام می شود را آغاز عملیات اجرایی ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) واقع در منطقه حصارک کرج عنوان کرد.
وی افزود: این گلزار شهدا به عنوان چهارمین گلزارشهدای بزرگ کشور است.
وی برگزاری 14 تئاتر خیابانی در سطح استان، برگزاری نشست تخصصی کتاب، برپایی کلاس های قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه ها، برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر و دانشگاه ها، فضاسازی محیطی دانشگاه ها، نامگذاری یکی از کتابخانه ها به نام شهید مدافع حرم 'محسن حججی'، برگزاری پیاده روی خانوادگی و همایش یادگاران هشت سال دفاع مقدس در اشتهارد را از دیگر این برنامه ها برشمرد.
***سرکشی از 370 خانواده شهید البرزی توسط اداره کل حفظ آثار
سردار اسلامی در ادامه یکی از افتخارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را سرکشی از خانواده های معظم شهدا دانست و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری از 370 خانواده شهید دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافع حرم و اقتدار سرکشی کرده ایم.
وی یکی دیگر از برنامه ها در هفته دفاع مقدس را ساخت مستند دفاع مقدس و پخش آن از سیمای استانی عنوان کرد.

***برنامه ریزی برای بهره برداری از 2 فاز باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال آینده
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در ادامه به آغاز ساخت فاز اول باغ موزه (مرکز فرهنگی) دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری از 10 باغ موزه استان ها در سراسر کشور بهره برداری می شود ولی از آنجا که استان البرز نوپا بوده و از لحاظ زیرساخت ها نیز هنوز مشکل دارد، بهره برداری از 2 فاز اول این باغ موزه تا پایان سال آینده انجام می شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت این باغ موزه به همت استاندار سابق البرز، امام جمعه کرج و شهردار بهترین نقطه در سطح کشور جانمایی شده است.
اسلامی با بیان اینکه محل این مرکز فرهنگی در کنار اتوبان کرج- قزوین و در محدوده پارک جهان نمای کرج قرار دارد، افزود: با ساخت این مرکز فرهنگی مسافران 14 استان کشور می توانند از ظرفیت های آن استفاده کنند.
وی اظهار داشت: برای ساخت فاز اول این باغ موزه که ساختمان اسناد دفاع مقدس است، کارگاه توسط پیمانکار تجهیز شده و تا آخر خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد و فاز دوم آن که شامل ساختمان شهدای گمنام است تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه فاز سوم وچهارم آن نیز طراحی شده، گفت: فاز سوم شامل مسجد نمادین خرمشهر و ساخت پاناروما و سالن همایش بوده و فاز چهارم نیز شامل پاسگاه مرزی و دکل دیده بانی است.
وی یادآور شد که کار تجهیز بخشی از این باغ موزه توسط سپاه و ارتش انجام می شود و بخش دیگری نیز خریداری خواهد شد.
اسلامی تاکید کرد که در صورت ساخت، تکمیل و راه اندازی این باغ موزه، کمک اقتصادی و امنیتی خوبی به مردم استان می شود.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.