به گزارش ایرنا، روزنامه پیام آشنا این مطلب را به قلم امیر مسعود سلطانخانی در ستوان نگاه روز خود به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آورده شده: بخش کشاورزی همواره از مستعد ترین بخش های تولید ایران بوده که با توجه به پتانسیل بالای این بخش همانند دیگر بخش های تولیدی تحت الشعاع تولید و درآمدهای نفتی قرار گرفته است.
صادرات موجب تحرک بخشی از واحدهای تولیدی از طریق افزایش تقاضا برای محصولات تولید شده در داخل، کاهش وابستگی به اقتصاد نفت، تنوع بخشی به منابع ارزی و افزایش سطح اشتغال و تطبیق بهتر ساختار اشتغال با جمعیت جوان و تحصیلکرده کشور که از اهداف اقتصاد مقاومتی است، خواهد شد.
صادرات غیر نفتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می شود و ضریب تاثیر پذیری کشور از تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی که به واسطه تکیه بر اقتصاد نفتی بوجود می آید را کاهش می دهد.
در ادامه این مطلب آورده شده: در سال های اخیر صادرات محصولات کشاورزی در ایران سهم بیشتری از بخش صادرات غیر نفتی به خود اختصاص داده است به طوری که در حال حاضر بعد از فرش دستبافت دومین کالای عمده صادراتی کشور به شمار می رود.
بخش کشاورزی توانایی توجه به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه کشور را دارا است ، رشد و توسعه بخش کشاورزی در کنار رشد و توسعه سایر بخش ها معنا می یابد، به عبارتی باید رد کشور توسعه متوازن برقرار کرد تا بخش کشاورزی نیز از مزایای این توسعه متوازن برخوردار شود.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.