رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  کشور در حاشیه  امضای تفاهم نامه  طرح اشتغال مهارت محور گفت: البرز از جنبه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و موقعیت جغرافیایی اهمیت دارد.

علی اوسط هاشمی با یادآوری استقرار مرکزپژوهش ها و  تربیت مربی کشور و زیرساخت‌ها و مراکز آموزشی سازمان آموزش  فنی و حرفه‌ای در استان البرز  افزود: بهترین دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای از جمله دوره‌های یکهزار و ۸۰۰ ساعته در البرز برگزار می شود.

وی ادامه داد: بر این  اساس در نشست امروز مقرر شد که این استان پایه‌گذار ارتقای مهارت برای اشتغالزایی باشد و پس از آن سایر استان‌های توسعه‌یافته صنعتی نیز این طرح را اجرایی کنند.  

در این نشست، تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با تبیین طرح اشتغال مهارت محور گفت: در راستای اجرای این طرح و گام نخست، اشتغال مهارت محور ۱۰ هزار نفر برنامه ریزی و سهم هر دستگاه برای تحقق این مهم مشخص شده است.

حسین فلاح‌نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گزارشی از وضعیت اشتغال، شاخص‌ها و مهارت جویندگان کار ارایه کرد.  

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با داشتن هشت مرکز آموزش دولتی، ۸۷ کارگاه ثابت شهری، ۱۷ کارگاه جوار شهری، ۲۴ کارگاه جوار روستایی، ۲ کارگاه عشایری، چهار کارگاه جوار صنعت، ۹ کارگاه صنایع بین کارگاهی، ۵۲ کارگاه صنایع ضمن کار، ۲ کارگاه صنایع اصناف، سه کارگاه جوار دانشگاه، ۱۱ کارگاه جوار پادگان، چهار کارگاه زندان، آموزش‌های فنی وحرفه ای را در شاخه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می‌دهد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج - چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.