رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران در این آیین با تاکید بر اینکه خطاکاری عمل فردی است و هیچ نسبتی به ملت، کشور و منطقه ای ندارد، اظهار داشت: در برهه کنونی رویدادها و عملکردهای بد به سرعت منعکس می شود اما اتفاق‌های خوب مورد توجه قرار نمی گیرد.

شفیق شرق با یادآوری زبان، فرهنگ، دین و آیین مشترک ایران و افغانستان اظهار امیدواری کرد که این مشترکات سبب پیوند بیش از پیش دلهای مردم این ۲ کشور نیز شود.

رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در تهران با قدردانی از برگزارکنندگان آیین تکریم از کودکان کار در استان البرز تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود نسبت به پوشش برنامه‌ها و رویدادهای مطلوبی که سبب پیوند بیشتر مردم افغانستان و ایران می‌شود اقدام کنند.   

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز گفت: این کانون با کتابخانه سیار روستایی و فعالیت‌های بخش فرهنگی، هنری و ادبی، برنامه های متنوعی را تقدیم کودکان و نوجوانان از جمله کودکان کار می‌کند.

قاسم سلیمانی افزود: امیدواریم با پویش فصل گرم کتاب و دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بتوانیم خدمات مطلوبی به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آیین تکریم امروز آغاز برنامه هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز برای کودکان کار در نظر گرفته است.

در این آیین که حدود ۴۰ کودک کار استان البرز حضور داشتند، زلمه میرزایی کودک زباله‌گردی که ماه گذشته مورد آزاد و اذیت قرار گرفته بود به نمایندگی از کودکان کار مورد تکریم قرار گرفت.

به دنبال انتشار فیلم آزار و اذیت کودک زباله‌گرد در شبکه های اجتماعی، مسوولان انتظامی، امنیتی و قضایی استان البرز بلافاصله وارد عمل شدند و این موضوع را با جدیت پیگیری کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس روز دوشنبه ۱۱ آذر اعلام کرد این کودک آسیب دیده به همراه خانواده اش از ۲۰ روز پیش دریک مرکز بازیافت زباله در این شهرستان زندگی می کند و  از نعمت سواد بی بهره است.

حسن جهانشاهلو افزود: ۲ متهم این کودک آزاری پس از تفهیم اتهام راهی زندان شدند.

شهرستان ۶۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب شرقی کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

چهار مرکز دولتی و ۲۱ مرکز غیردولتی در استان البرز وظیفه ساماندهی کودکان کار و خیابانی بر عهده دارند.

اکنون حدود ۴۸۰ کودک که ۷۰ درصد آنان اتباع بیگانه هستند از خدمات حمایتی اجتماعی،  روانشناسی، مالی این مراکز بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.