سید محسن موسوی روز دوشنبه در بازدید از شرکت کشت و صنعت افق هشتگرد، یکی از مسایل و مشکلات در بخش کشاورزی را نبود مدیریت یکپارچه و جامع در اراضی کشاورزی عنوان کرد و وجود مخاطرات در بخش کشاورزی را یکی از مسایل و مشکلات در این بخش دانست.

وی گفت:  استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها در بخش کشاورزی می تواند به ارتقاء کیفیت تولید کمک موثری کند.

موسوی ضمن اشاره به اینکه شرکت های کشت و صنعت با دارا بودن زیرساخت های قوی می توانند در بخش کشاورزی به تعاون روستایی برای ایجاد مراکز عرضه مستقیم و پایانه ها کمک کنند، اظهار داشت: از مزایای تاسیس کشت و صنعت علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، هماهنگی و همکاری ما بقی اتحادیه و استفاده از فضای و اراضی است.

وی خاطر نشان کرد : ۱۸ هزار تن انواع تولیدات کشاورزی توسط این شرکت و اتحادیه ها انجام می شود تا بتوانند محصولات تولیدی اعضای خود را به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند.

موسوی در این بازدید ایجاد بازارچه عرضه مستقیم محصول در استان با همکاری تعاونی ها و تشکل های زیر پوشش را یکی از مهم ترین برنامه های آتی استان برشمرد و گفت : مکاتباتی با شهرداری ، استانداری و دستگاه های ذیربط ، جهاد کشاورزی استان صورت گرفته تا ضمن اینکه مشکل در تعاونی های استان برطرف شود،  سهامداران نیز با ارائه تولیدات بتوانند زنجیره تولید و توزیع مفقوده را به چرخه اصلی بازگردانند.

موسوی اضافه کرد: البرز در تولید دام جزو پنج استان برتر در کشور ، تولید تخم مرغ جزو دومین استان برتر  و لبنیات مقام اول تا پنجم استان های برتر در کشور را دارد.

وی گفت: ما در صدد هستیم تا در آینده نزدیک ۲ کشت و صنعت ۳۵۰ هکتاری و ۱۰۰ هکتاری در شهرستان های  اشتهارد و نظرآباد تاسیس کنیم.

احمدعزیزی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت افق هشتگرد نیز در این بازدید گفت : این شرکت  با هماهنگی های تعاون روستایی و جهاد کشاورزی استان ، با دارا بودن زمینی به مساحت ۶۵ هزار متر مربع و ۲۰۰ هکتار بخش کشاورزی برای فعالیت های کشاورزی در محدوده ساوجبلاغ تاسیس شده است.

وی همچنین وجود سه حلقه چاه، برخورداری از  آزمایشگاه، چهار دستگاه بوجاری، ۴۰ هکتار مرزعه یونجه ، ریل راه آهن و باسکول ۶۰ تنی را از مهمترین  ظرفیت های این شرکت برشمرد.

عزیزی با بیان اینکه پارسال بیش از  هشت هزارو۵۰۰ تن  چغندر قند و ۲ هزار تن گوجه فرنگی  توسط این شرکت تولید شد، گفت: طی سه سال اخیر محصولات این شرکت به کشورهای امارات ، قطر ، روسیه و عمان صادر شده است .

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس افق هشتگرد گفت : در زمان حاضر و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ،  شرکت در بخش نگهداری غلات ، ذخایر امور دام ، تامین گندم جهت تهیه آرد استان ، و نیز به عنوان پایانه نهاده های کشاورزی طبق دستورالعمل خدمات ارزنده ای  را ارایه می دهد.

شرکت کشت و صنعت پارس افق در وسعت ٢٠٠هکتار اراضی کشاورزی تفکیک شده به قطعات یک هکتاری با سند مالکیت شخصی و ۱۵ هکتار زمین به کاربری صنعتی در استان البرز تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.