فرشته فهمیده روز سه شنبه درآیین اعزام دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه چهار به سفر راهیان نور که در امامزاده طاهر(ع) کرج برگزارشد،افزود: اردوی راهیان نور یکی از موثرترین کارهای فرهنگی در بین جوانان و آحاد جامعه است.
وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور موجب ترویج فرهنگ دینی بین جوانان و نسل‌های آینده می‌شود.

فهمیده با اشاره به اینکه تلاش دشمن بر این است که دوره دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: ثبت نام دانش‌آموزان برای حضور در اردوی راهیان نور از طریق پایگاه‌های بسیج دانش آموزی در مدارس انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مدت زمان اردوی راهیان نور چهارروزه است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز البرزی در اردوی راهیان نور حضور داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در مرحله اول در حال اعزام دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه به اردوی راهیان نورهستیم و در مرحله دوم دانش آموزان پسر هستند که از اوایل بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.
فهمیده یادآورشد: توزیع بسته های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت از مهمترین برنامه های فرهنگی در اردوهای راهیان نور دانش آموزی است.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های سرمایه انسانی کشور مطرح هستند و تلاش شده تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مفاهیم حوزه انقلاب و دفاع مقدس به این افراد ارائه شود.
 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت:هر ساله طرح راهیان نور به عنوان یک طرح اردویی با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در کشور اجرایی می‌شود.
فهمیده افزود: درهر اردو با استفاده از راویان، پاسداران، مربیان پرورشی و روحانیون بهره گرفته شده است تا بیشترین تاثیرگذاری و اثربخشی بر این گروه سنی ایجاد شود و سوالات و شبهات موجود در این حوزه پاسخ داده شود.

تاکنون ۷۰۴ دانش آموز از آموزش و پرورش نواحی چهار و ۲  کرج و شهرستان ساوجبلاغ به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.