محمد نادربیگی پیش از ظهر چهارشنبه  در نشست  با خبرنگاران اظهار داشت:  اعضای باند سارقان خودروی پراید مدل پایین  در کرج دستگیر شد که اعضاب این باند متهمان سابقه داری بودند که پس از آزادی، اقدام به سرقت می کردند.

وی  با بیان اینکه انتخاب خودرو های پراید مدل پایین بدلیل عدم وجود امنیت این خودرا ها بوده است، افزود: متهم اصلی این پرونده متولد سال ۶۲ و ساکن کرج است که با کمک دیگر اعضا باند در مناطق مختلف کرج از جمله مهرشهر، محمدشهر، ولد آباد، ماهدشت و فردیس اقدام به سرقت خودروهای پراید مدل پایین می کرد.

نادر بیگی افزود: سارقان‌ پس از سرقت خودروها محتویات را جدا و خودرو را رها می کردند و متواری می شدند. دو تن از همدستان متهم  در مهرشهر کرج به دام پلیس افتادند و زمان دستگیری چهار دستگاه خودروی پراید مسروقه از آن ها کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان تاکنون به بیش از ۵۰ فقره سرقت خودروی پراید اعتراف کرده اند، اظهار کرد: دو دستگاه موتورسیکلت، یک‌ دستگاه خودروی پژو پارس و یک دستگاه رنوی سرقتی نیز از آن ها کشف شد. در حال حاضر، سارقان‌ جهت شناسایی و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار پلیس آگاهی البرز هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری باند سارقان مغازه در البرز نیز خبر داد و بیان کرد: طی اقدامات صورت گرفته مشخص شد، یکی از سارقان در استان اردبیل نیز اقدام به سرقت کرده و دستگیر شده است؛ پس از مکاتبه با مراجع قضائی، متهم از زندان اردبیل به پلیس آگاهی البرز تحویل داده شد و تاکنون به ۳۵ فقره سرقت اقرار کرده است.

نادربیگی توضیح داد: نحوه سرقت این سارقان، تخریب درب مغازه ها و یا باز کردن قفل آن ها توسط شاه کلید بوده است. ۶ نفر همدستان وی در سرآسیاب، ملارد و البرز و همچنین دو نفر خریدار اموال مسروقه و یک نفر خانم نیز در این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: خودروهایی که سارقان در اغلب سرقت ها از آن ها استفاده می کردند، پژو پارس سفید، پراید هاچ بک، تیبا و پژو ۴۰۵ نقره ای بوده و ارزش اموال مسروقه بیش از یک‌ میلیارد تومان برآورد است.

وی  به نوشته فارس، از شناسایی باند هشت نفره سارقان خودرو خبر داد و تصریح کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد متهم اصلی پرونده در سال ۹۲ روانه زندان شده و چهار ماه پیش، زمانی که به قید وثیقه آزاد شده و به مرخصی رفته، با همکاری همدستان خود اقدام به سرقت خودروهای مدل بالا نظیر زانتیا و ماکسیما کرده است.

نادربیگی اظهار کرد: دو نفر خانم نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند و دو دستگاه خودروی زانتیا، سه دستگاه پژو پارس، دو دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه ماکسیما نیز از آن ها کشف و در اعترافات متهمان مشخص شد با خودروهای مسروقه اقدام به بیش از ۲۰ فقره سرقت منزل کرده اند؛ سارقان به بیش از ۲۰ فقره سرقت داخل خودرو نیز اعتراف کردند.

وی افزود: زمان دستگیری این سارقان، یک دستگاه پژو پارس سرقتی نیز از آنان کشف شد. دو نفر مالخر توسط آن ها معرفی شده و دو نفر از همدستان این سارقان که‌ متواری هستند، هنوز به دام‌ پلیس نیفتاده اند و اقدامات لازم جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی سارقان به عنف خبر داد و عنوان‌کرد: این سارقان مسافرکش نما به وسیله یک دستگاه پراید هاچ بک سفید با کمک دو نفر سرنشین در صندلی عقب، اقدام به مسافرکشی می کردند و سوژه مورد نظر که در صندلی جلو سوار می شد توسط سرنشینان عقب و به وسیله چاقو تهدید می شد و وسایل وی به سرقت‌ می رفت.

به گفته نادربیگی، محدوده های سرقت این سارقان، میدان‌ حصارک، پل فردیس و انبار نفت بوده است. راننده خوردی پراید دستگیر شده و همدست وی متواری است. تاکنون ۹ نفر مالباخته در این‌ پرونده شناسایی شده اند و ارزش اموال مسروقه ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری یک نفر مالخر حرفه ای نیز خبر داد و تشریح کرد: این‌ مالخر، محلی را برای نگهداری اموال مسروقه خریداری شده در نظر گرفته بود که ۸۰ دستگاه رادیو پخش، ۱۷ دستگاه لپ تاپ، ۱۲ دستگاه مانیتور، ۲۲ دستگاه آمپلی فایر و ۱۱ عدد باند خودرو از این‌ محل کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه نامبرده از جمله مالخرانی است که با سارقان‌ مختلف در ارتباط است ادامه داد: اقدامات برای دستگیری سارقان ادامه دارد. ارزش اموال مسروقه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

نادربیگی اظهار کرد: سه نفر موبایل قاپ که به وسیله موتورسیکلت های هوندای مشکی و قرمز رنگ در حوزه کلانتری ۱۴ رسالت و اسلام آباد به صورت گردشی اقدام به دزدیدن موبایل افراد پیاده در حال مکالمه می کردند، دستگیر شدند و زمان دستگیری ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه از آنان کشف شد.

وی ادامه داد: این سارقان تاکنون به بیش از ۴۰ فقره اعتراف کردخ اند. این افراد معمولا گوشی های به سرقت رفته را قطعه قعطه و اقدام به فروش آن ها می کردند تا ردیابی آن ها امکان پذیر نباشد. از طریق گوشی های سرقت شده و مراجعه مالباختگان تاکنون هشت نفر شاکی شناسایی شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در رابطه با کشفیات کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست سال جاری به افزایش ۱۶۰ درصدی این کشفیات در آگاهی مرکز و افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات در آگاهی استان اشاره و اذعان کرد: ارزش کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته ۱۹۸ میلیارد تومان و در سال جاری ۲۵۷ میلیارد تومان بوده است. تاکنون ۶۲۷ نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

نادربیگی ادامه داد: تعداد پرونده های کشفیات کالای قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته ۲۱ فقره و در سال جاری ۵۴ فقره بوده است. تعداد پرونده های به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته ۳۴ فقره و در سال جاری ۷۳ فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش داشته، بیان کرد: آمار کشفیات اقلام ضدفرهنگی ۵۰ درصد، مواد آرایشی و بهداشتی دو درصد، مواد محترقه ۱۱۸ درصد، دارو ۲۲۱ درصد، لوازم یدکی ۲۶۰ درصد، لوازم خانگی ۲۹۳ درصد، لوازم رایانه ای ۴۹ درصد، خودرو ۵۰۰ درصد و موتورسیکلت ۳۹ درصد است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در رابطه با قاچاق مکمل های ورزشی اظهار کرد: با تلاش ماموران نیروی انتظامی در محورهای مواصلاتی استان البرز، در هفته جاری یک دستگاه ایسوزو در اتوبان تهران -کرج در محدوده گرمدره توقیف و راننده آن بازداشت شد.

نادربیگی در پایان بیان‌کرد: ۳۶۷ هزار و ۵۶۰ قلم انواع دارو، مولتی ویتامین و مکمل های ورزشی فاقد اصالت و مجوز گمرکی و ساخت کشور کانادا به ارزش ۱۷ میلیارد ریال از این‌ متهم کشف شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1279889
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.