رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: نیروهای اورژانس البرز در هفته گذشته در  سه هزار و ۲۲۳ ماموریت امدادی شرکت کردند.

به گزارش ایسنا منطقه البرز، مهرداد بابایی اظهار کرد: از 12 مرداد تا 18 مرداد ماه جاری، تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس 115 البرز بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ تماس تلفنی بوده است.

وی ادامه داد: طی این مدت سه هزار و ۲۲۳ ماموریت نیز توسط تکنسین‌های پرتلاش اورژانس انجام گرفت .

بابایی افزود: در جریان انجام این تعداد ماموریت‌ها؛ ۴۴۷مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و دو هزار و ۷۷۵ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

وی توضیح داد: تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 البرز بالغ بر هزار و ۲۸۰بوده و هزار و ۳۳۲نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

این مسئول تاکید کرد: در هفته‌ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با اعزام به 6 ماموریت، 11 مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داد که از جمله می‌توان به عملیات انتقال دو مصدوم حادثه سقوط خودرو به دره در محدوده شهرستانک جاده چالوس اشاره کرد .

بابایی افزود: به هموطنان توصیه می شود در صورت مواجهه با حوادث ترافیکی ، ابتدا از وجود مصدوم در صحنه مطمئن شده و سپس با شماره 115 تماس گرفته و ضمن ارائه اطلاعات لازم از تعداد مصدومین و وضعیت آنها و آدرس دقیق ، به توصیه های کارشناسان پاسخگو توجه کرده و تا رسیدن آمبولانس آنها را به کار گیرند.

وی گفت: در حوادث مردم باید  باید از مداخله افراد ناآگاه و جابجایی غیر اصولی مصدوم جلوگیری کرده و از تجمع در محل خودداری کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.