به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز شنبه در حاشیه نشست با نخبگان مسابقات ملی مهارت در کرج در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این قانون سال ها پیش به تصویب مجلس رسید و قرار بود تا سقف 33درصد سهام کارخانه ها به کارگران همان کارخانه اختصاص داده شود و این کار در مرکز گسترش مالکیت های صنعتی انجام می شد لیکن طی سال های اخیر روند تغییر کرد و سهام عدالت جایگزین آن شد.
وی ادامه داد: ما اختصاص سهام کارخانه ها را به کارگران یک امر ضروری می دانیم و آن را در شورای عالی خصوصی سازی مطرح کردیم تا براساس قوانین موجود کشور اجرا شود.
شریعتمداری درخصوص اینکه سهام کدام کارخانه ها به کارگران باید واگذار شود، گفت: در زمان حاضر سهام کارخانه های که خصوصی سازی می شوند مد نظر است.
« وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیش از خطبه های دیروز نماز جمعه تهران نیز بر موضوع واگذاری سهام کارخانه های دولتی قابل خصوصی سازی
به کارگران این کارخانه ها نیز تاکید کرد. »
وی دربخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش 52 درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی کشور اظهار داشت: طبق بررسی ها، کارگران ساختمانی به دولت بدهی معوق دارند و باید به مرورآن را پرداخت کنند.
شریعتمداری گفت: موضوع بیمه کارگران ساختمانی با تکلیف دولت بررسی شد و این کارگران دارای بدهی معوق سال های قبل هستند که باید به تدریج نسبت به پرداخت بدهی خود به دولت اقدام نمایند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در این خصوص تصمیم گیری کرده و ممکن است در آن تجدید نظر صورت بگیرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.