به گزارش ایرنا، فردین حکیمی عصر دوشنبه در همایش روز زمین پاک که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهارداشت:مشکلی که اکنون در استان البرز و سایر استان های کشور با آن مواجه هستیم تخلیه نخاله ها در حاشیه راه های مواصلاتی است.
وی ادامه داد: البته برخی شهرداری ها در خصوص جمع آوری نخاله های خشک حاشیه راه ها اقدامات خوبی داشته اند اما همواره شاهد آن هستیم که در حریم راه ها تخلیه نخاله ها صورت می گیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری ها و دهیاری ها در برخورد با تخلفات پسماند ها برخورد های قانونی را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پسماندهای پزشکی ، اظهارداشت:می بایست، بحث مدیریت پسماند های پزشکی را داشته باشیم چرا که عمده مشکل ما مطب ها، آزمایشگاه ها و کلینک ها هستند که پسماند جمع آوری و در حلقه دره امحا می شود.
حکیمی بیان داشت: امروز بیمارستان های استان البرز موازین بهداشتی را در جمع آوری پسماندهای عفونی رعایت می کنند و به این موارد بهداشتی توجه دارند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان انیکه یکی از وظایف شهرداری ها صنوف مزاحم شهری هستند، گفت:واحد های ریخته گری و آبکاری به جهت ریختن فاضلاب صنعتی و آلودگی منابع آب زیر زمینی جزء صنوف مزاحم محسوب می شوند می بایست ساماندهی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع سیل در البرز و سایر استان ها اظهارداشت: یکی از دلایل جاری شدن سیل مسدود شدن آبراهه ها و مسیل ها توسط برخی افراد بود که آثار مخرب سیل در استان البرز را شاهد بودیم.
حکیمی تاکید کرد که هر چند برخی می گویند بارش ها را مدیریت می کنیم لیکن اکنون با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و شهرداری ها می بایست مراکزی را برای دفع نخاله های ساختمانی در نظر بگیرند تا بتوان این معضل را مدیریت کرد.
دراین همایش یک روزه که توسط شورای اسلامی استان البرز، شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست البرز برگزار شد، اعضای شوراهای استان ، شهرستان، شهر ، روستا و بخش های استان حضور داشتند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.