به گزارش ایرنا، جلال برتری روز سه شنبه در نشست مشترک مسئولان قضایی کشور و شرکت آب منطقه ای البرز ، اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و 219 واحد صنفی آلاینده در کرج و 2 هزار و 587 واحد صنفی در طالقان به دست قانون سپرده شدند.
وی بیان داشت: فعالیت در حریم رودخانه های کرج و طالقان و ایجاد آلودگی زیست محیطی بخشی از تخلفات عمده در این زمینه به شمار می رود.
برتری گفت: شرکت آب منطقه ای البرز تاکنون 78 درصد برنامه های پیش بینی شده را در زمینه حفاظت و صیانت از منابع آبی را محقق کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 649 دستگاه غیر مجاز حفر چاه در این استان توقیف شده که با کمک دستگاه انتظامی با آنها برخورد شد.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اجرای طرح صیانت از آب، اظهار داشت: با
همکاری شرکت منابع آب ایران، کارگروه های چهارگانه حفاظت و انتظامی، مدیریت و بهینه مصرف آب، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و کارگروه بازچرخانی منابع آب در استان تدوین شده است.
برتری با اشاره به عملکرد شرکت آب منطقه ای البرز، گفت: از سال 91 تا کنون 392 مورد تخریب بنای غیر مجاز در حوضه آبریز رودخانه های استان داشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: همچنین چندین قرارداد با ارگان های ذیربط برای پر کردن چاهای غیر مجاز در استان البرز منعقد شده است.
مدیر حفاظت وبهره وری شرکت آب منطقه ای البرز ادامه داد: متاسفانه این استان اکنون با تنش آبی مطلق مواجه شده است.
وی اظهارداشت: برای بازچرخانی آب کارگروه تشکیل شده و جبران بخشی از کمبود آب شرب اشتهارد رفع بخشی از نیاز آبی صنایع آب استان رفع مشکلات زیست محیطی و اشتغال در این منطقه است.
وی گفت: آموزش و اطلاع رسانی اولویت راهبردی چهارم است که می بایست کارگروهی برای آن تشکیل شود تا این موضوع به صورت خاص مورد پیگیری قرار گیرد.
وی افزود: به تازگی همکاری صدا و سیمای استان البرز و روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اتوبوس ستاره آبی فعال شده تا در شهرستان ها حضور یابد و اطلاع رسانی کامل را به شهروندان در خصوص بحران آب داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع آبخوان های استان و وضعیت کنونی آب در البرز، گفت: از سال 93 تا کنون برای موضوع آب 521 نشست توسط دستگاه های ذیربط برگزار شده است.
معاون شرکت آب منطقه ای البرز بیان داشت: سامانه «ساما» با هدف ثبت دستگاه های حفاری آب در استان راه اندازی شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.