به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالرحیم توکل روز پنجشنبه در اجلاسیه نماز شهرستان ساوجبلاغ افزود:
هدف از خلقت بشر این است که انسان به مقصد اصلی یعنی قرب الهی برسد.
وی ادامه داد: برای طی این مسیر راهکارهایی وجود دارد که که در قرآن کریم،فرمایشات پیامبران و ائمه معصومین(ع ) آمده است .
آیت الله توکل گفت: طبق فرمایش بزرگان دین ، نماز مهم ترین مسیر برای رسیدن به قرب الهی است و
قبولی این عمل موجب قبولی اعمال دیگر خواهد شد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود :یکی از اهداف اقامه نماز این است که بنده خداوند متعال باشیم و از بردگی طاغوت و شیطان ها بیرون بیاییم و اگر بنده خدا شدیم به عظمت و بزرگی و پیشرفت در پرتو آن خواهم رسید.
رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز در این مراسم گفت: پدران وظیفه دارند که فرزندان و اهل خانه را به نماز امر نموده و بر این امر صبر نمایند که برای این مهم راه های مختلفی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر موسوی افزود: در طول دفاع مقدس همین رابطه با نماز بود که باعث شد جوانان ما با سلاح ایمان در برابر تمام ابرقدرت های دنیا بایستند و پیروزمندانه بیرون بیایند.
وی پیام سالانه رهبر معظم انقلاب به اجلاسیه نماز را برای حضار قرائت کرد .
اولین اجلاسیه نماز ساوجبلاغ با حضور ائمه جمعه ، مدیران ، اساتید دانشگاها ، معلمان و دبیران مدارس ، طلاب حوزه علمیه ، کارمندان ، دانش آموزان و جمع کثیری از مردم ، در سالن بزرگ 9دی شهر هشتگرد برگزار شد.
فرماندار ساوجبلاغ در این مراسم به اهمیت نماز و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه های می تواند نقش مفیدی در توسعه فرهنگی شهرستان داشته باشد.
ابوالقاسم پالیزگیر اجلاسیه نماز را بسترساز ترویج فریضه دینی و عبادی دانست و گفت : برگزاری اجلاسیه نماز برای نخستین‌بار در شهرستان بسیار مهم است .
وی گفت :این اجلاس با محوریت شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز برگزار شده ودر بررسی های به عمل آمده در سطح شهرستان از موفقیت های خوبی در اجرای این فریضه الهی بهره مند بودیم.
پالیز گیر، فراخون مقاله دعوت به نماز ، مسابقات نقاشی ، کتاب خوانی نشست ضمن خدمت برای معلمین پرورشی تحت عنوان مفتاح و برنامه دیگر را بر شمرد که بین 9 هزار نفر از دانش آموزان اجرا شده است
وی افزود: از 140 مدرسه شهرستان ساوجبلاغ تعداد ،119 مدرسه شهری و روستایی نماز جماعت بر گزار می شود که 30 مدرسه دارای امام جماعت و مابقی برعهده معلمان پرورشی است.
پالیز گیر با اشاره به فعالیت از150 باب مسجد شهری و روستایی درساوجبلاغ گفت: 31 مسجد روحانی و امام جماعت ندارد لیکن مابقی مساجد بطور مرتب نماز اقامه می شود.
وی از ائمه جمعه ، بخشداران ، شهرداران و دهیاران خواست شرایط لازم را برتی استقرار روحانی ثابت در مساجد شهرستان فراهم نمایند .
پالیز گیر افزود:نماز جماعت در اداراتی که دارای کارمندان زیادی هستند با حضور روحانی نماز جماعت بصورت مرتب بر گزار می شود.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.