به گزارش ایرنا، محمد رضا واعظی پور روز سه شنبه درحاشیه بازدید اعضای کارگروه (افتا) ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افزود: با توجه به برنامه ریزی ها برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه آی سی تی قطعه سه این منطقه ویژه در اختیار سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت.
وی بیان داشت: این اقدام با استقبال سرمایه گذاران بخش فناوری اطلاعات مواجه شده است.
واعظی پور اضافه کرد: در بررسی هایی که در طرح جامع صورت گرفته 400 هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان شهرپشتیبانی در نظر گرفته شده که سال گذشته مجوز انشعاب ایستگاه راه آهن از ایستگاه کردان اخذ شده است.
وی گفت: این ایستگاه اولین نقطه ای در کشور است که ریل آهن و فرودگاه به یکدیگر متصل می شوند و اولین کریدور ریلی هوایی را تشکیل می دهد که متشکل از 19 کیلومتر خط راه آهن است.
معاون منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افزود: استقرار صنایع دانش بنیان، ، صنایع با فناوری بالا، آی تی و آی سی تی، برق و الکترونیک درحال آماده سازی است.
واعظی پور افزود: اصلی ترین قطب دیتاسنتر کشور نیز در این منطقه دایر خواهد شد که کمک بزرگی برای جمع شدن شرکتهای بزرگ ICT کشور در یک نقطه است.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی پیام تنها شرکت زیر مجموعه وزارت ارتباطات است که می تواند کار تولیدی بخش آی.سی. تی را مدیریت و حمایت کند.
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز وابسته به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات سال 71 راه اندازی شده است.
فرودگاه پیام قطب دیگر این مجموعه است که در سال های گذشته خدمات باری وآموزشی ارائه می داد و با همت دولت تدبیر و امید ، بخش مسافری آن فعال شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.