رضا طارمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تشکیل نخستین کمیته مشورتی بررسی کیفیت عرضه تغذیه درمداس البرز، افزود: این کمیته با هدف کنترل و نظارت بر شرکت های توزیع مواد غذایی در مدارس این استان تشکیل شد.
وی بیان داشت: اعضای این کمیته مشورتی متشکل از نماینده معاونت بهداشت ، غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز، اداره کل استاندارد ، سازمان دانش آموزی و اداره سلامت آموزش و پرورش استان است و مدیران مدارس موظفند مواد غذایی را فقط از شرکت هایی مورد تائید این کمیته مشورتی تهیه کنند.
طارمی گفت: تا کنون 14 شرکت متقاضی برای توزیع اقلام خوراکی در پایگاه های تغذیه مدارس البرز اعلام آمادگی کرده اند که تنها با یک مورد آنها موافقت شده است.
وی بیان داشت: از 2 سال پیش طرح تخصصی ساماندهی پایگاه های تغذیه سالم در مدارس البرز با هدف ارتقاء ضریب سلامتی دانش آموزان و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از غذای سالم در خانه و مدرسه نیز اجرایی شده است.
طارمی گفت: پایگاه های تغذیه مدارس موظف هستند مواد غذایی سالم و بسته بندی شده دراختیار دانش آموزان قرار دهند.
وی بیان داشت: اکنون تیم های نظارتی در اداره کل آموزش وپرورش و نواحی آموزشی استان تشکیل شده تا کنترل و نظارت مستمر توسط کارشناسان بهداشت و مراقبین سلامت در مدارس روستایی و شهری انجام شود.
گیرد.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش البرزبا اشاره به فعالیت یک هزارو930 پایگاه تغذیه سالم در مدارس البرز گفت: یکسان سازی تهیه و توزیع اقلام مواد غذایی از مهم ترین اولویت ها است.
«پیش از تشکیل کمیته مشورتی بررسی کیفیت تغذیه مدارس ، مدیران مدارس می توانستند اقلام خوراکی مورد نیاز پایگاه های تغذیه مدارس را به دلخواه از فروشگاه ها یا از افراد فعال در توزیع مواد غذایی و خوراکی در استان خریداری کنند.»
استان البرز 442هزارو500 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.