به گزارش ایرنا، طاهره چنگیز روز پنج شنبه در نشست با خیرین و جمعی از مردم شهرستان تیران و کرون افزود: حق الزحمه و تعرفه بالای پزشکی در بیمارستان ها و مجموعه های بهداشتی و درمانی خصوصی بیش از مراکز دولتی است و این موضوع دو نرخی، تامین پزشک در بخش های دولتی و به ویژه شهرستان ها دور از مرکز اصفهان را با مشکل روبرو کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به تعرفه بالای خدمات پزشکی در مراکز خصوصی، پزشکان انگیزه ای برای فعالیت در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی ندارند و هموار متقاضی فعالیت در بخش خصوصی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یکسان سازی تعرفه حرفه ای پزشکان را مهمترین تقاضای بخش بهداشت و درمان برای رفع مشکل تامین پزشک در مراکز دولتی عنوان و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مهمترین رکن در ایجاد وحدت و یکسان سازی تعرفه ها را دارد و نیاز به همکاری بیشتر نمایندگان است.
وی به هزینه های بالای نگهداری مراکز بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: خیرین در احداث و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی همواره همکاری می کنند اما در هزینه های جاری و نگهداری مراکز بهداشتی و درمانی این همکاری وجود ندارد.
چنگیز ادامه داد: همکاری خیرین در تامین هزینه های نگهداری و جاری بیمارستان ها همانند مشارکت در احداث و تجهیز بیمارستان ها لازم است و باید منبعی برای تامین هزینه های جاری بیمارستان ها به جز اعتبارات دولتی پیش بینی کرد.
وی افزایش مراکز درمانی را ناشی از بی توجهی نسبت به پیشگیری و عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دانست و افزود: جمعیت زیادی از مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی بی توجه شده اند و این موضوع منجر به افزایش بیمارها و تقاضا برای احداث بیمارستان ها شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان یادآوری کرد: بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از بی توجهی های اجتماعی است که تصادفات را افزایش داده و در حال حاضر تصادفات اولین آمار مرگ و میر جوانان به ویژه مردان جوان در استان اصفهان است.
وی همکاری مردم و خیرین برای ترویج فرهنگ های صحیح را خواستار شد و گفت: بیمارستان سازی نباید افتخاری برای جامعه باشد بلکه باید سلامت اجتماعی را افزایش داد.
چنگیز، همکاری خیرین شهرستان تیران وکرون را در احداث مراکز بهداشت و درمانی مهم دانست و گفت: پس از انعقاد قرارداده با پیمانکار عملیات اجرایی بیمارستان جدید این شهرستان آغاز می شود که خیرین 40 درصد از هزینه های احداث این مرکز درمانی را تامین و مابقی از سوی دولت تامین می شود.
شهرستان تیران و کرون دارای یک بیمارستان است که تجهیزات و امکانات آن پاسخگوی نیاز منطقه نیست.
1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.