به گزارش ایرنا، 'ذبیح الله شاهمرادی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این مجمع با شعار 'شیوه زندگی سالم' روز دوشنبه 21 اسفند سالجاری از ساعت 8 تا 11 صبح در مجتمع فرهنگی شهروند برگزار می ‌شود.
وی هدف از برگزاری این مجمع را نهادینه سازی سلامت در سطح جامعه و سازمان ها و در راستای بهبود شاخص های سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی شهروندان اعلام کرد.
وی افزود: در این مجمع استاندار، شهرداران، اعضای شوراهای شهر، نمایندگان مجلس، فرمانداران، رئیسان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها، هنرمندان شاخص استان و خیرین سلامت حضور خواهند داشت.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شیوه زندگی سالم باید بعنوان گفتمان غالب تمام نهادها تبدیل شود، افزود: همزمان با برگزاری نخستین مجمع سلامت استان اصفهان از 25 سازمان، ارگان و نهاد فعال در حوزه سلامت نیز تجلیل می شود.
وی با بیان اینکه هشتم اسفند سال گذشته اولین مجمع سلامت کشور در تهران برگزار شد، گفت: دومین مجمع سلامت کشور سوم اردیبهشت سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.
شاهمرادی با بیان اینکه با راه اندازی این مجمع در سطح استان، بسیاری از مسائل حوزه بهداشت و درمان ساماندهی می شود، گفت: طرح تحول سلامت یکی از شعارهای محوری دولت روحانی بود که گام های موثری در این زمینه برداشته شد.
وی گفت: تحقق 25 درصد از سلامت جامعه در توان وزارت بهداشت و درمان است و 75 درصد دیگر توسط مردم، سازمان ها و ارگان ها محقق می شود.
شاهمرادی با بیان اینکه مجمع سلامت محله در مرحله ابتدایی و مجمع سلامت شهرستان در فصل پاییز برگزار شد، گفت: مجمع سلامت استان همزمان با فصل زمستان سالجاری و مجمع ملی سلامت سال آینده برگزار خواهد شد.
مجمع ملی سلامت با هدف افزایش مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی تشکیل شده است.
اعضای شورای سلامت کشور، اعضای شورای سلامت استان‌ها، انجمن های علمی و خیریه‌های حوزه سلامت در جلسات این مجمع حضور دارند و سیاست‌های سلامت، هر سال در این مجمع اعلام می‌شود.
ت 7150 /6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.