'مجتبی پور شفیع' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اردستان بیان کرد: مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای قطعه باقیمانده از جاده اردستان به اصفهان با پیگیری های مسئولان و موافقت وزارت راه و شهرسازی ماه جاری برگزار می شود.
وی افزود: قطعه باقیمانده به طول 17 کیلومتر (از کیلومتر 23 تا 40) سخت ترین و پر هزینه ترین بخش می باشد که برای اجرای آن 235 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: قطعه های (0 تا 23 و 40 تا 72) از این مسیر تا کنون افتتاح شده و به بهره برداری رسیده که با اجرای قطعه مانده میزان تصادف ها، زمان سفر و مصرف سوخت کاهش یافته، سه پیچ حادثه ساز حذف و 6 کیلومتر از مسیر کنونی کوتاهتر می شود.
او همچنین از اختصاص هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی ها برای ساخت باقیمانده جاده 9.5 کیلومتری زواره به اردستان خبر داد و تشریح کرد: پنج کیلومتر از مسیر زیرسازی شده و در مجموع با هزینه افزون بر 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
پورشفیع ادامه داد: قطعه باقیمانده این جاده به دلیل عبور از کنار منطقه صنعتی اردستان و خط هشتم گاز سراسری کشور از نقاط مهم و پرتردد می باشد و در مجموع هزینه اجرای این جاده 85 میلیارد ریال است.
وی در ادامه با تاکید بر پیگیری آزادسازی زمین های دولتی تصرف شده گفت: 100 هکتار زمین تصرفی در شهر مهاباد شناسایی شده که پیش تر بدون رعایت موازین قانونی واگذار شده بود و هم اکنون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان همچنین از تشکیل گروهی برای شناسایی زمین های واگذار شده جهت احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و مسکونی خبر داد و عنوان کرد: همه زمین های فاقد ساخت و ساز و بهره برداری نشده با دادن اظهار نامه از اوایل اسفندماه به مالکان و دادگاه بر اساس موازین قانونی سلب مالکیت و در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.
او تعداد زمین های شناسایی شده از این دست را افزون بر 250 قطعه عنوان کرد.
شهرستان اردستان با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.