به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات استان اصفهان تاکید کرد: مدیران باید انقلابی، ولایی و ارزشی باشند و به جز این به هیچ وجه امکان ظهور و بروز نخواهد داشت.
وی افزود: اگر همراهی و هماهنگی وجود داشته باشد کارها پیش خواهد رفت.
استاندار اصفهان شعار خود را ' کار ،کار و کار ' برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: بر همین سیاق عمل خواهم کرد زیرا مردم بر این امر راضی هستند و خدا هم راضی خواهد بود.
مهرعلیزاده با بیان اینکه دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز بر رعایت معیارهای کارآمدی و شایسته سالاری در انتخاب مدیران تاکید دارد، گغت: این مهم در انتخاب مدیران مورد توجه ویژه قرار خواهد داشت.
وی در ادامه با تبریک نابودی داعش با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب
با بیان اینکه طراحی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به ظهور داعش شد، افزود: اگر داعش می توانست بطور کامل مستقر شود مشکلات زیادی را برای کل جهان اسلام ایجاد می کرد.
مهرعلیزاده افزود: شجره طیبه بسیج این بار هم قدرت خود را نشان داد و با رهبری های حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب شجره ی خبیثه را از بین برد .
وی در ادامه با بیان اینکه اصفهان همواره در مسائل تدین، اعتقاد و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی و بوجود آوردن کانون های مذهبی قبل و بعد از انقلاب پیشتاز بوده است، افزود: شهدای اصفهان همواره درخشیده اند و در همین ایام هم شهید حججی، موجب رسوایی بیشتر داعش شد.
استاندار اصفهان اظهارکرد: در نظام مبتنی بر ولایت فقیه زندگی می کنیم بنابراین از منظر شرعی و از دیدگاه قانونی و فقهی خود را ملزم به تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب می دانیم.
استاندار اصفهان در ادامه از بحران آب، مشکلات بخش کارگری، آمار بالای بیکاری و محیط زیست به عنوان مشکلات بزرگ این استان نامبرد و افزود: راهکارهایی برای حل این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهارداشت: از دور، چهره اصفهان بگونه ای دیگر است ولی مشکلات این استان زیاد است .
مهرعلیزاده با بیان اینکه مردم اصفهان، متدین، پایبند به مبانی اسلام و انقلاب و عالم و دانشگاهی هستند و از ظرفیت بالایی برخوردارند، افزود: باید حاشیه ها را به حداقل برسانیم و با همراهی و هماهنگی مردم و گروه های مرجع شعار ' کار، کار و کار ' را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل پیاده کنیم.
استاندار اصفهان افزود: باید در مباحث فرهنگی مربوط به آمایش سرزمین در استان و شهرستان ها، از ائمه جمعه و جماعات، علما و نمایندگان کمک گرفت و باید فرهنگ، معیشت و اقتصاد با هم دیده شوند.
مهرعلیزاده اظهارکرد: مسائل فرهنگی در ایران اسلامی، مبتنی بر اسلام و فرهنگ تشیع است و هرگونه انحراف یا عدم توجه به این موضوع با مخالفت درونی جامعه مواجه می شود و حتی توریست ها قبل از ورود به کشور نسبت به این موضوع توجیه می شوند که رفتاری مغایر با فرهنگ ما انجام ندهند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه از جامعه روحانیت و ائمه جماعات استان به عنوان مرجع مردم انتظار کمک و حمایت داریم، افزود: همه ما باید در چارچوب مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین ' سید حسین بهشتی نژاد ' عضو شورای جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه این تشکل گفت: این شورا بدون دخالت در کارهای اجرایی، تبلور خواسته های مردم است و حوزه علمیه اصفهان در بین سه حوزه مهم کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان در عرصه های مختلف در صدر آمارهای ارزش های انقلاب و دفاع مقدس است، خطاب به استاندار اصفهان گفت: امیدواریم که باتوجه به اینکه از تجربه گرانبها و طولانی در عرصه های مختلف برخوردارید، بتوانید موفق باشید.
حجت الاسلام و المسلمین ' احمد سالک ' عضو دیگر این شورا نیز با اشاره به ظرفیت استان اصفهان بویژه در بخش فرهنگی از جمله حوزه های علمیه، هیآت مذهبی، مساجد و فعالیت های خودجوش مردمی و دانشگاهها گفت: مدیران فرهنگی باید ارزشی باشند و خط قرمزهای دینی و ولایی را رعایت کنند.
آیت الله ' سید ابولحسن مهدوی ' عضو این شورا و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با انتقاد از برخی از اظهار نظرها توسط بعضی از مسئولان دستگاههای فرهنگی یا نهادهای غیر دولتی، بیان کرد: سکوت علما و روحانیت به خاطر حفظ فضای آرامش جامعه است و به هیچ وجه نشانگر رضایت از عملکرد همه مسئولان نیست.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.