به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز پنجشنبه در شانزدهمین اجلاس رئیسان دانشگاههای سطح یک کشور که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد افزود: ظرفیت های بالایی از لحاظ زیرساخت های علمی و آموزشی در کشور داریم و مجموعه اساتید و دانشجویان نخبه ما در بین نخبگان دنیا جایگاه ویژه ای دارند.
وی اظهار کرد: در برنامه های وزارت علوم سعی می کنیم این ظرفیت ها را با حمایت های قانونی موجود و با قدرت و قوت پشتیبانی کنیم.
غلامی با بیان اینکه محدودیت هایی در زمینه امکانات و تجهیزات دانشگاهی وجود دارد گفت: امید است با کمک دولت و مجلس در بودجه سال آینده کمک های ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: رئیس جمهوری نیز در گزارش عملکرد 100 روزه خود تاکید کرد که در بودجه سال آینده پیش بینی های خوبی برای کمک به تجهیزات دانشگاهی صورت گرفته است .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت های آموزش عالی کشور گفت: یکی از این ضرورت ها همکاری علمی با کشورهای مختلف است زیرا دیپلماسی علمی علاوه بر تعدیل و تسهیل روابط بین کشورها باعث می شود تا جایگاه علمی و جهانی کشورمان بخصوص در بین نخبه های علمی کشورهای دیگر، به خوبی ترسیم شود و در انتقال دانش و فناوری به مجموعه های علمی کمک کند.
وی ادامه داد: در تبدیل دانش به ثروت نیز کارهای بسیار خوبی در کشورمان از جمله ایجاد مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته که باید با قوت ادامه یابد.
غلامی ارتباط با صنعت و حل مشکلات جامعه را نیز از ضرورت های دانشگاه ها و وزارت علوم خواند و گفت: دستاوردهای خوبی در سال های گذشته در این بخش داشتیم اما هنوز جای زیادی برای توسعه این همکاری ها وجود دارد.
وی با اشاره به توانمند سازی دانش آموختگان دانشگاهی نیز تصریح کرذد: دانشگاه های ما این کار را آغاز کرده اند تا دانش آموختگان آنها توان کار آفرینی و شناخت کافی از زمینه های کاری رشته خود داشته باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از ضرورت های آموزش عالی کشور را کیفی سازی و به روز کردن آن خواند و افزود: این کار از سال های قبل آغاز شده و باید با سرعت بیشتری پیش رود.
وی با بیان اینکه اختیاری که به دانشگاه ها داده شده، می تواند به این رویکرد جدی کمک کند ادامه داد:مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی آموزش عالی کشور در این زمینه نیز کمک می کند.
وی با اشاره به اجلاس رئیسان دانشگاه های سطح یک کشور نیز گفت: هم اندیشی هایی که در این نشست اتفاق می افتد به رشد و اعتلای بخش علمی و پژوهشی کشور و جهش ایران در کاروان علمی دنیا کمک می کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: هماهنگی و هم افزایی های صورت گرفته در اجرای ماموریت های دانشگاهی در این اجلاس نیز الگوهای خوب و عملی برای سایر دانشگاه های کشور است.
شانزدهمین اجلاس رئیسان دانشگاه های سطح یک کشور امروز پنجشنبه 9 آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
جذب دانشجو، مسائل حقوقی، مسائل پژوهشی، اعتبارات پژوهشی و مسائل مربوط به هیات‌های امنای دانشگاه ها از مهمترین سرفصل های مورد بررسی در این اجلاس است.
شیوه جذب اعضای هیأت علمی و اختیارات دانشگاه‌ها در این زمینه و شیوه جذب دانشجو از موضوعات خاص مورد بررسی در این اجلاس است.
امسال برای نخستین بار این اجلاس با حضور وزیر علوم برگزار شد.
13 دانشگاه برتر و سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی است.
پانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان برگزار شد.
ت 3011 / 7150 / خبرنگار: آسیه معینی - علی نعمانی انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.