به گزارش ایرنا، ' مصطفی نوریان ' روز شنبه در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهارکرد: بر اساس سهمیه بندی استان ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات از سهمیه 60 میلیارد ریالی استان اصفهان در سالجاری، 17 میلیارد ریال آن سهم کاشان است.
وی با اشاره به سبقه تاریخی، مذهبی و ولایتمداری مردم کاشان از این شهرستان به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های استان اصفهان نامبرد و افزود: تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهرستان مغفول مانده است.
نوریان از تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در کاشان خبر داد و از آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان فراهم نمودن زمینه تاسیس این ستاد را خواستار شد.
وی با اشاره به توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در ستاد بازسازی عتبات عالیات حتی از یک ریال بودجه دولتی استفاده نشود،گفت: یک هزارتومانی که پیرمرد و پیرزن با عشق و علاقه برای بازسازی عتبات عالیت می پردازند، مایه خیر و برکت است.
وی با بیان اینکه از 200 طرح تعریف شده در ستاد عتبات عالیات کشور تاکنون حدود 150 طرح اجرا شده است، یادآور شد: سهم استان اصفهان از این طرح ها، 35 طرح است که از سال گذشته تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان همچنین از افزایش موکب های استان اصفهان به 45 موکب در سال جاری خبر داد و گفت: این رقم سال گذشته 20 موکب بود.
به گفته وی امسال 18 موکب به شهرستان کاشان اختصاص یافته است که برای هر یک از این موکب ها، مدیر، هیات امنا، روحانی و خادم تعیین شده و امور مربوط به صدور پروانه آنها نیز انجام شده است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در نشست عاشورا و کربلا را سرمایه بزرگی برای اسلام و شیعه دانست و گفت: دشمنان در طول تاریخ، تلاش زیادی کردند تا این سرمایه عظیم را از بین ببرد.
آیت الله عبدالنبی نمازی اظهارکرد: دشمنان نه تنها به هدف شوم خود نرسیدند، بلکه حضرت امام حسین (ع) و کربلا هر سال در جهان در حال گسترش و توسعه است که پیاده روی جمعیت میلیونی سراسر جهان در اربعین حسینی بیانگر آن است.
وی با اشاره به پیاده روی میلیون ها زائر در اربعین حسینی، افزود: فرهنگ کربلا و عاشورا در افکار عمومی در حال توسعه و نهادینه شدن است و مردم به سپاهیانی که روز عاشورا باید به کربلا می رفتند ملحق می شوند چون ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین در گوش تاریخ ماندگار شده است.
6136 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.