به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه در مجموع 85 درصد اقتصاد جهان در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد، افزود: برای اولین بار اختلاف فاحشی بین آمریکا و چند کشور دیگر بوجود آمد که نتوانستند آنرا کتمان کنند.
آیت الله مهدوی با اشاره به اجتماع مردم سراسر کشور در دفاع از حجاب و عفاف و از جمله شهر اصفهان گفت: حجاب و پوشش امری عقلی، فطری و درونی است.
وی با بیان اینکه حجاب یک نوع احترام به حقوق دیگران در جامعه است و پوشش و حجاب نقش موثری در سلامتی جسمی انسان دارد اظهار کرد: عفت و پاکدامنی برای انسان ایجاد آرامش می کند و از اضطراب چلوگیری می کند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کسانی که حجاب خود را حفظ می کنند حریت و آزادی دارند گفت: انسانهای با حجاب به فکر امنیت خود و جامعه هستند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد سازمان و یا وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر در کشور خاطرنشان کرد: در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دستور تشکیل اداره یا وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر را دادند اما با مخالفت دولت موقت مواجه شد .
آیت الله مهدوی گفت: در صورت عملیاتی شدن فرمان امام خمینی در مورد تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر، تا امروز از بسیاری از مفاسد جلوگیری شده بود.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به آزادسازی شهر موصل عراق از دست داعش گفت: تکفیری ها و تروریست های داعش حدود 37 ماه پیش با نقشه های آمریکا وارد موصل شدند و در این مدت ناامنی و اختلاف های زیادی را در شهرهای عراق ایجاد کرده بودند.
آیت الله مهدوی با بیان اینکه موصل را خدا آزاد کرد افزود: داعش جنگ نیابتی آمریکا را ایجاد کرده بود و در واقع شکست داعش در موصل شکست نقشه های آمریکا بود.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به مباحثی که در ماههای اخیر در شبکه های مجازی و رسانه ها مطرح شده افزود: مشروعیت و ولایت امام (ع) به پذیرش یا عدم پذیرش مردم بستگی دارد و اینکه مشروعیت ولایت اهل بیت (ع) متوقف است تا مردم بپذیرند.( بر خلاف مبانی دین اسلام است)
وی با بیان اینکه مشروعیت در حکومت و ولایت از آن معصومین(ع) است و مشرع ( ایجاد کننده) پروردگار است گفت: ولایت و مشروعیت حکومت از جانب پروردگار است و خداوند متعال مشروعیت حکومت را همچون ولایت برای معصومین قرار داده است.
امام جمعه موقت اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطر حجت الاسلام فیروزیان گفت: حجت الاسلام فیروزیان یک قرن به کشور و اسلام خدمت کرد و در منطق محروم کشور حضور جدی داشت.
پیکر حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا فیروزیان از چهره های ماندگار تبلیغات دینی در استان اصفهان، پس از اقامه نماز جمعه بر روی دستان مردم ولایتمدار اصفهان تشییع شد .
پیکر این عالم وارسته امروز ( جمعه ) پس از اقامه نماز جمعه از مصلا اصفهان تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

گروه 20 متشکل از مقام های اقتصادی و سران برخی اقتصادهای عمده و در حال توسعه در سال 1999 میلادی به منظور تشکیل جلسات منظم میان آنها تاسیس شد.
گروه 20 متشکل از 8 کشور صنعتی (8 اقتصاد بزرگ جهان) و 11 اقتصاد نوظهور و در حال توسعه است و کشورهای آمریکا، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلیس، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، عربستان، آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آفریقای جنوبی، ترکیه و اتحادیه اروپا را در بر می گیرد.
از اواخر این دهه، جلسات گروه 20 با هدف بحث و بررسی در باره مباحث جهانی برگزار می‌شود؛ مباحثی که محدود به مسایل اقتصادی نیست و بحران های سیاسی و نظامی مهم جهان را نیز در بر می گیرد.
تصمیمات گروه 20 در پایان نشست آن در بیانیه ای منتشر می شود؛ اما بیانیه ها جنبه الزام آور حقوقی ندارند. امسال نیز نشست سران 19 کشور صنعتی یا ثروتمند جهان به همراه اتحادیه اروپا، روز جمعه 16 تیر 96 در محل نمایشگاه بین المللی هامبورگ برگزار شد تا مسایل مهم سیاسی و اقتصادی جهان به بحث و گفت وگو گذاشته شود.
ت 7150 /
خبرنگار: علی نعمانی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.