به گزارش ایرنا،اسفندیار تاجمیری روز شنبه در جلسه ستاداحیا زکات شهرستان برخوارافزود: سال 95 در شهرستان برخوار مبلغ 6 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که نسبت به سرجمع استانی قابل توجه بوده اما با توجه به ظرفیت های عمده کشاورزی بویژه نزدیک به هفت هزار هکتار کشت گندم و جو و سایر ظرفیت ها و فرصت های صنعتی و اجتماعی امکان افزایش و تقویت آن وجود دارد .
وی افزود :در زمینه زکات فطره با توجه به جمعیت شهرستان و با اطلاع رسانی و بستر سازی مناسب توسط مجریان بویژه کمیته امداد حضرت امام (ره) باید اقدامات جدی تری انجام شود.
وی با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از دستورات اسلامی و فروع دین است ، افزود:با توجه به آیات و روایات بویژه آیه 41 سوره حج پرداختن به امر زکات بعد از اقامه نماز از وظایف حاکمیت به شمار می رود و مجموعه اداری شهرستان باید پشتیبانی لازم را در احیا و توسعه این دستور دینی انجام دهند.
تاجمیری با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ترغیب مردم به انجام این فریضه مهم، گفت :دبیر ستاد احیا زکات شهرستان باید برنامه ریزی و پیگیری لازم را در زمینه جمع آوری زکات مردم انجام دهد.
فرماندار شهرستان برخوار افزود:تقویت نقش مبلغان و عاملان زکات در تبیین جنبه های شرعی و اعتقادی موضوع و آثار و برکات آن، استفاده از رسانه های جدید در امر اطلاع رسانی، انتخاب افراد موجه در امر جمع آوری، تقدیر از چهره های برجسته و مؤدیان زکات، استفاده از مبالغ جمع آوری شده در بخش های عمرانی و کمک به نیازمندان شهرستان و تبلیغ و فضا سازی لازم در فصل برداشت محصول باید در دستور کار ستاد زکات شهرستان قرار بگیرد.
شهرستان برخوار با 120 هزارنفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان قراردارد.
م ط / 7153 / 7150 / تنظیم : علی نعمانی - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.