ام‌البنین متقی‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک مرکز رفاه و خانواده، هفت روستا مهد و ۲۳ مهد شهری در کاشان زیر نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک مهدکودک شهری و یک مهدکودک روستایی در این شهرستان دارای مالک و سایر آنها به صورت استیجاری هستند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود تصریح کرد: تا کنون از بین ۲۹ مهدکودک شهری و روستایی استیجاری، تنها یک مالک از دریافت اجاره بها، آن هم برای یک‌ماه صرف‌نظر کرده است.

رییس اداره بهزیستی کاشان اضافه کرد: این مهدکودک‌ها افزون بر ناتوانی در پرداخت اجاره بها، برای تامین حقوق مربیان و کارکنان نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی بدون اشاره به هزینه‌ اجاره بهای این مهدکودک‌ها بیان کرد: با توجه به متغیر بودن مساحت و مکان‌ این مهدها در نقاط مختلف شهری و روستایی، در مجموع خسارت‌های زیادی به این بخش وارد شده است.

متقی‌نژاد گفت: برخی مهدکودک‌ها با توجه به فراگیری مخاطبان‌ ارایه آموزش‌ها در بستر فضای مجازی و به صورت برخط ادامه دادند که کمک و همراهی خانواده‌ها برای تامین بخشی از هزینه‌ها مورد انتظار است.

وی ادامه داد: برای جبران این خسارت‌ها پیشنهاد می‌شود که دولت وام‌های بلاعوض در اختیار مهدکودک‌ها قرار دهد که البته این موضوع باید از سوی مقام‌های بالادستی پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

به گفته رییس اداره بهزیستی کاشان، در مجموع ۳۰ مهدکودک و یک مرکز رفاه کودک و خانواده در این شهرستان فعال است که یک‌هزار و ۸۰۰ نفر ( کودک نوپا تا پیش‌دبستانی) در آنها نگهداری می‌ش‍وند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.