ایرج موفق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۱۳۱ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال با اشتغال ۲۸ هزار و ۸۹۱ نفر است که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به ترتیب رشد ۷۸ و ۲۰.۱ درصدی دارد.

وی ادامه داد: ۱۹۰ جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و اشتغال چهار هزار و ۳۶۷ نفر در اسفند ماه سال گذشته صادر شده است.

موفق بیان کرد : همچنین  در این مدت ۳۸ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ۱۲۴ میلیون ریال و اشتغال ۹۸۴ نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۰  هزار و ۵۰۸ فقره مجوز واحد صنفی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت نیز با ارزش سرمایه گذاری ۱۳۱ میلیارد ۵۸۸ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۷ هزار و ۱۹۳ تن در اصفهان صادر شده است.

صادرات اصفهان ۴۵ درصد افزایش یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: صادرات غیر نفتی این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۵ درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: هفت میلیون و ۴۱۵ هزارو ۴۰۰ تن کالا به ارزش  ۲ هزار و ۶۳۹ میلیون دلار از استان اصفهان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد از نظر وزن افزایش و یک درصد از نظر ارزشی کاهش پیدا کرد.

موفق ادامه داد: چدن، آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، محصولات شیمی آلی، فرش و سایر کف پوش‌ها و سنگ فلز جوش و خاکستر آن  از مهمترین کالاهای صادراتی اصفهان محسوب می‌شود که به کشورهای چین،  عراق،  افغانستان،  امارات و پاکستان صادر شد.

وی افزود: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۳۵۶ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: ۱۲۴ هزار و ۲۰۰ تن کالا با ارزش ۴۶۲ هزار و ۶۰۰ دلار در ۱۲ ماهه سال ۹۸ وارد این استان شده است.

وی با اشاره چین، ترکیه، ایتالیا، آلمان و هند به‌عنوان به پنج مبداء بزرگ وارداتی کشور خاطرنشان کرد: ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، ماشین آلات مکانیکی، آهن و چدن، محصولات شیمیایی آلی و الیاف سنتتیک از مهمترین اقلام  وارداتی محسوب می‌شود.

موفق گفت: متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی ۳ هزار و ۷۲۳ دلار که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.