سرهنگ پاسدار جلال احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هر کدام از این بسته‌ها به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شامل بروشورهای اطلاع رسانی، مواد ضدعفونی کننده دست، اقلام حفاظتی مثل دستکش و ماسک بود.

وی ادامه داد: رزمایش دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی با نام شهدای مدافع سلامت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا برابر دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه و در امتداد رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک توسط گروه ۱۵ خرداد نیروی زمینی‌سپاه در مناطق مختلف استان اصفهان در حال برگزاری است.

فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه افزود: این رزمایش از ۱۲ اسفند ماه آغاز و تا ریشه‌کنی این ویروس ادامه دارد و تاکنون ۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی مخصوص فضای باز و ۱۵۰ لیتر محلول ویژه ضد عفونی ادارات و ارگان‌ها استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کلیه امکانات و تجهیزات جنگ نوین،  خودروهای آتش نشانی موجود در این یگان که می‌توانستند در امر ضد عفونی وگند زدایی مورد استفاده قرار گیرند به کارگیری شد.

احمدی اظهار کرد: با توجه به تخصصی بودن ضدعفونی و گندزدایی، نیروهای این یگان پس از آموزش‌های لازم نسبت به پاکسازی محیطی مناطق مختلف  شهرهای کاشان، آران وبیدگل، اصفهان، بهارستان، مبارکه، شهرضا، گزوبرخوار و فلاورجان اقدام کردند.
وی اضافه کرد: با آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت ضدعفونی بیشتر به سمت گندزدایی ادارات، نهادها و اماکن عمومی سوق پیدا کرده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.