کربکندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به اینکه سهم شما در بحران کرونا چیست؟ افزود: رعایت هر آنچه برای جلوگیری از ابتلای بیماری بارها و بارها از شیوه‌های مختلف، رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بیان شده که مهم‌ترین آن ماندن درخانه و نرفتن به سطح شهر است.

وی تصریح کرد: رعایت تمامی دیگر نکات بهداشتی از جمله شستشوی مداوم دست‌ها و تمیز کردن سطوح در منزل را باید جدی گرفت.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بدون شک زحمات اصلی مرتبط با کرونا بر دوش دست‌اندرکاران درمانی و بهداشتی است که جان خود را در خطر انداخته‌اند تا وضعیت کنونی بدتر نشود و رو به بهبودی برود، باید از تمامی آنان تشکر کرد و به نکاتی که برای سلامتی همه ما ارایه می‌کنند با بی‌اعتنایی نگذریم.

کربکندی با بیان اینکه در شرایط فعلی همه باید به فکر کمک به هموطنان و همشهریان باشیم، ادامه داد: معتقدم نیاز است که جامعه ورزش بیش از گذشته در حمایت اجتماعی از سایر هموطنان نقش آفرینی کند و در این عرصه از جامعه هنرمندان عقب نماند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مردم با وجود تمامی تذکرات و هشدارهای مسوولان پزشکی کشور، همچنان ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و حضور آنان در محیط‌های شهری نشان می‌دهد که برای عبور از بحران و قطع زنجیره سرایت ویروس مصمم نیستند.

مدیر سازمان فوتبال باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به تعطیلی تمرینات تمامی رده‌های سنی فوتبال در این باشگاه تصریح کرد: قبل از آن نیز به تمامی بازیکنان تاکید شد تا از دست دادن با یکدیگر بپرهیزند و وسایل شخصی خود مانند لیوان را بطور کامل جدا از دیگران قرار دهند و از سوی دیگر ضدعفونی کردن محیط رختکن بطور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اکنون هم توجه به آنچه کارشناسان پزشکی و بهداشتی مطرح می‌کنند باید در اولویت تمامی اشخاص از جمله ورزشکاران باشد، زیرا توقف همه گیری این بیماری و جلوگیری از شیوع ویروس مستلزم مشارکت همگانی است.

کربکندی خاطرنشان کرد: از مسوولان امر می‌خواهیم وسایل مورد نیاز برای مقابله با کرونا مانند دستکش و ماسک را تهیه کنند تا شهروندان با تهیه آنها زمینه ساز توقف بیماری در کشور و عبور از شرایط حاد کنونی باشند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان کل مبتلایان به کووید-۱۹ در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر است که خوشبختانه تا کنون ۴۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به  بهبود یافته و ترخیص شده اند.
مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.