حجتالاسلام والمسلمین رحمتالله اروجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این زمینه از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استعلام کرده‌ایم اما تاکنون پاسخ رسمی ما، داده نشده است.

وی با بیاناینکه پیش از این، توصیه‌هایی مبنی بر برگزار نشدن مراسم اعتکاف به‌صورت شفاهی ارائه شده است، افزود: اکنون ثبت نام از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف در همه مراکز استان متوقف شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان  ادامه داد: سلامت مردم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این باره ما تابع دیدگاه متولیان امور سلامت استان هستیم اما در صورتی که شرایط و تمهیداتی برای برگزاری اعلام شود، مطابق آن مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

اروجی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه سیره پیامبر اسلام(ص) و مستحب مؤکد است، تصریح کرد: اعتکاف رمضانیه جایگزین خوبی برای اعتکاف رجبیه است و دست‌اندرکاران اعتکاف باید به این مهم توجه و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: اعتکاف یک امر مستحب است و چنانچه برگزاری این مراسم در شرایط کنونی، سلامت مردم را به خطر بیندازد، بطور قطع، سلامتی مردم در اولویت ما قرار دارد.

ثبت نام مراسم اعتکاف قرار بود از دهم اسفند در استان اصفهان آغار و  این آیین در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند (برابر با ۱۳ تا ۱۵ رجب) برگزار شود.

مراسم معنوی اعتکاف هر سال از ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در مساجد استان اصفهان و سراسر کشور برگزار می‌شود.

 مراسم اعتکاف سال گذشته با حضور ۴۰ هزار نفر از مردم در ۴۸۰ مسجد این استان برگزار شد.
مراسم اعتکاف روزهای سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ اسفند ۹۷، یکم و دوم فروردین ۹۸ مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد جامع شهرها و روستاها برگزار شد.

بنا به اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا امروز در ۲۰ استان از جمله اصفهان شیوع پیدا کرده و ۲۴۵ نفر به آن مبتلا شده‌ که ۲۶ نفر از آنان جان خود را از دست داده و ۵۴ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.