حسین خادمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: متخلفان با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک دستگیر کردند.

وی افزود: یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی قاچاق به همراه آثار و ادوات شکار و شواهدی دال بر شکار حیوانات وحشی از متخلفان کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بیان کرد: پس از بازجویی، صورتجلسه تخلف و پرونده متخلفان با مستندات برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در عملیات گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، یک گروه شکارچی متخلف نیز در زیستگاه‌ها دستگیر شدند.

خادمی تصریح کرد: یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی و مهمات و برخی ادوات شکار از متخلفان هم کشف و ضبط شد، در حالی که شواهد نشان دهنده اقدام به آغاز تخلف داشت.

بر اساس آمار جهانی یک پنجم عرصه‌های طبیعی باید به مناطق حفاظت شده اختصاص یابد که کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، دارای یک منطقه حفاظت شده ۶۰ هزار هکتاری با نام قمصر و برزک است.

بنابر آمار سرشماری تابستانه، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ راس انواع گونه‌های جانوری در تنها منطقه حفاظت شده این شهرستان وجود دارد.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.